Facebook

2014-06-28

Vecka 61 - Dag 18

Inte många dagar kvar nu på VLCD. Just nu väger jag 85,0 på hemmavågen. Det är 2,2 kg över min bästa notering och med 3 dagar kvar av VLCD finns det stor potential till att det här blir riktigt bra. Fortfarande inte helt klar kring hur det ska gå när jag är klar med den här dieten. Jag ska börja på varierat igen där jag äter frukost och lunch som vanligt och sedan middag och mellanmål som måltidsersättningar. Det hade varit skönt att komma under 80kg och sen stanna där resten av mitt liv. 

Veckan som har varit var verkligen inte rolig för mig. Sjukt mycket att göra på jobbet med många kravställare och lite tid är den främsta orsaken. Jag är därför glad att jag gick på diet den här veckan annars har nämligen stress en tendens att få mig att äta. Framförallt är jag rätt stolt över de utmaningar jag klarat av i veckan. Det har frestats med allt från tårta, till middag, afterworks, pizza, hamburgare mm. Det är inte lätt att hålla sig ifrån. Det svåra sen blir att äta i rätt mängd! 

Som vanligt ser lägenheten ut som en katastrofzon efter att jag har haft några tuffa dagar på jobbet. Idag har jag bara spelat spel och sovit hela dagen. Nu till kvällen ska jag försöka finna lite ork till att städa upp här så att jag kan trivas igen. 

3 dagar kvar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar