Facebook

2014-06-29

Vecka 61 - Dag 19

Idag har det verkligen varit viktigt att planera kosten väl. Vid 16 tiden hade jag och Anton bokat att vi skulle simma vid Eriksdalsbadet och jag vet hur min kropp tar stryk av 30 minuter i bassängen, 30 minuter bastu. Så först en stabil grötfrukost, därefter blev det blåbär som fika innan vi gick och tränade. Direkt efter att jag simmat 30 minuter så drack jag nästa dryck för att få energi igen. Därefter bastu och ca en timme senare var klockan 19 och då var det dags igen. När man anstränger sig gäller det att fördela energin rätt! 

En av fördelarna med att köra VLCD för andra gången är att jag vet hur kroppen kommer att reagera på mat när det är dags att äta igen. Jag tänkte försöka hålla magsäcken liten även framöver och det är därför viktigt att planera mina kommande måltider. Det som jag förr tyckte var 3 knytnävar sallad kanske var lite väl mycket, tänkte försöka reducera det avsevärt tills jag når en vikt jag trivs med.

Ska bli himla skönt att slippa borsta tänderna 4 gånger per dag också. Med ketos får jag dålig andedräkt oavsett hur många gånger jag borstar tänderna, det enda man kan göra för att känna sig fräsch är att konstant äta tuggummi. Det i sin tur trivs jag inte med, dels på grund av att det gör en hungrig, dels på grund av att det inte ser bra ut att tugga tuggummi bland kunder och dels får man ont i käkmusklerna efter X antal timmars tuggande! 

Nä, nu ner till tvättstugan och hämta tvätten. Imorgon väntar en fullbokat dag med bland annat vårdcentralsbesök, hoppas dom inte frågar vad jag går på för diet för då lär jag ju inte få någon hjälp :) 

2 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar