Facebook

2014-06-30

Vecka 61 - Dag 20

Började dagen med att gå till vårdcentralen med mitt myggbett... jag har undrat hela veckan hur jag lyckades få någon insekt innanför tröjan och att den sedan bet mig 9 gånger utan att jag märkte något.. sen på det att det inte hjälpte när jag försökt laga det.. tokigt!

Jag minns mycket väl hur jag på golfbanan förra helgen kände mig trött och hängig. Att jag mådde så dåligt att jag inte orkade gå nio hål till. Det kanske är fullt förståeligt när man äter så lite dock. Hela midsommarhelgen var jag bara så trött.

Det tog läkaren ungefär två sekunders visuell bedömning innan jag fick diagnosen. Jag har åkt på Bältros. Det förklarar precis allt från den senaste veckan. Allt från bröstsmärtor till smärtor under armen (på kroppen) och såret på ryggen som bara dök upp från ingenstans. Allt blev genast mycket mer logiskt. Väldigt väldigt korkat att simma igår dock, men det är lätt att vara efterklok.

Smärtan går att beskriva som lindrigare kärlkramp, på framsidan vid revbenen. Trots att mitt sår sitter på ryggen så går tydligen nerven runt kroppen och det är det som gör att jag har ont på framsidan. Efter en lång dialog med läkare, Itrim, familj och sjukvårdsupplysningen beslöt jag mig i alla fall för att avbryta VLCD två dagar tidigare än beräknat. Ställde även in dagens träningspass för att låta kroppen fokusera på virusinfektionen. Sen till det svåraste att försöka ta det lugnt på jobbet, det vet jag inte ens hur man gör så det blev helt klart en utmaning.

Om några minuter ska jag träffa min lägenhetsköpare på nytt och diskutera om han vill ha lite möbler och sånt. Sen ska jag nog sova rätt omgående. Är så himla trött.

Tack till alla er som läste under denna VLCD period. Nu åter tillbaka till veckovis bloggande :) Hoppas någon lärde sig något! :D 


1 kommentar: