Facebook

2014-07-05

Vecka 62

I snart en vecka har jag ätit normalt. Hemmavågen stod på morgonen på 84,7 så jag håller vikten som jag lovat. Veckan har präglats av att jag försöker lära mig att äta mindre måltider. Det går faktiskt bra så länge jag äter just regelbundet. När jag går ut och äter på lunchrestaurang så blir det ofta lite väl mycket mat som serveras så jag föredrar nästan att ha med mig låda för ekonomins skull. Men man kan inte ha låda när man ska ha lunchmöte.. 

I veckan var även min sista individuella hälsouppföljning på Itrim. Jag har även sagt upp det avtal med Itrim som betytt så enormt mycket för mig. Första gången man går in på Itrim och skriver det där avtalet var man rädd, men fan vilken skillnad det har gjort för mig. Som tack för deras hjälp köpte jag lite blommor till tjejerna. Jag tycker det var en fin symbol och det lägsta jag kan göra för den insats dom gjort för mig. Först tänkte jag köpa en tårta men vafan, det hade varit lite dubbelmoral i sammanhanget. 

Hälsouppföljningen visade att jag under mina tre veckor på VLCD gick ner hela 10,3kg! Det känns så himla bra. Att kroppen nu håller vikten känns också bra med tanke på att den nu ska återhämta en massa reservlager som har tömts. Kroppen är underbar på många sätt! 

Den här veckan har det heller inte blivit så mycket träning. Detta till följd av bältrosen på ryggen och runt revbenen. Men det har faktiskt läkt på en hel del och jag hoppas på att de svarta prickarna på ryggen snart ska försvinna. Jag försöker dock ta det lite lugnt till dess att de är borta. Man ska lyssna på kroppen, även om man har träningsabstinens. 


1 kommentar:

  1. Bra jobbat och lycka till i fortsättningen! Hoppas du fortsätter skriva då och då för att berätta hur det går. Dåligt som bra.
    :)

    SvaraRadera