Facebook

2014-06-15

Vecka 59 - Dag 5

Jag har klarat dieten idag också. Men allt har sitt pris. Jag börjar fundera på om denna mentala svacka inte är direkt relaterad till att jag äter så lite. 

Idag har jag städat lägenheten och kollat serier. Med städa lägenheten inkluderades att plocka bort varje tangent på tangentbordet, lägga dom snyggt i ordning bredvid och sedan dammsuga det helvete som var under knapparna. Parallellt målade jag en vit itrimflaska orange.. kreativt! Jag är trött. När jag sedan skulle göra vettiga saker som att faktiskt dammsuga golvet så hade jag inte energi kvar att putta dammsugaren framåt på mattan.. det var för jobbigt. Improvisera! 

Ikväll tänkte jag försöka ta mig tid att tvätta. Eftersom att jag ska resa bort i veckan var det ganska viktigt. Jag tog fram tvättmedelet och sköljmedlet. Gick in i garderoben och kollade på smutstvätten. Vände. Gick tillbaka till sovrummet. Slängde mig på sängen och somnade. Improvisera! :) 

Imorgon bitti kommer min syster och ska fylla bilen med packade lådor. Eftersom att hon ändå är i Stockholm med bilen och ska åka hem så kan hon ta med sig lite saker. Hur många här tror att jag har packat idag? Hahaha... jag får improvisera. Har precis sovit mina två första timmar för natten. Ska vända tillbaka till sängen, låta musiken på datorn vara kvar och somna in ändå. Sova var skönt och bekymmersfritt. VLCD, is it to blame? 

Om ca 4-5 dagar kommer jag in i ketosfasen på riktigt. Då hamnar kroppen i försvarsläge och börjar bränna fett och skjuta energi till hjärnan igen. Då kommer jag uppleva att jag blir pigg igen och jag kommer orka nya saker. Låt oss hoppas att värden inte kollapsar innan dess.

Men det finns positiva nyheter. Jag väger under 90kg på vågen hemma igen. På under några dagar har jag gått ner ca 5 kg. Inte undra på att man blir knäpp. 

Imorgon blir det jobb igen! Låt oss hoppas att jag inte bränner mig på strykjärnet när det är dags att ordna någon skjorta. Men först sova. Sova är skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar