Facebook

2014-06-20

Vecka 59 - Dag 10

Så sliten idag. För att undvika misslyckande idag har jag även undvikit allt vad som är midsommar idag. Jag uppfattas nog som en riktigt tråkig och trött människa. Istället har jag ägnat större delen av dagen åt att studera finansvärlden istället, hela världen har inte direkt midsommar.

Jag ska dock medge att jag är tveksam till om den här VLCD omgången verkligen gör någon nytta i det långa loppet. Det hindrar mig inte att fullfölja men däremot är jag rätt kritisk till vad som händer efteråt. Men allt är lite vad man gör det till.

Dags att gå och sova. En stor eloge till mig som klarade av en hel midsommar till utan att misslyckas, allt går om man ger sig fan på det. =)


2 kommentarer:

  1. Vi som fått den stora äran att fira midsommar med dig är verkligen imponerade över din ståndaktighet. Det är inte en lät resa och det handlar inte om den här perioden utan om resten av livet. Vi hoppas att du hade lite trevligt iaf trots all mat vi vräkte i oss. Styrkekramar mamma

    SvaraRadera
  2. Ja applåder till dej, det är bra jobbat!
    Jag lyckades också, men lär inte göra om det.
    Varför är du tveksam att det gör nytta? Klart det gör nytta. Men det är hur man lever man måste reflektera över och bestämma sej för att må bra även efteråt. Nu har jag jag inte kommit till "efteråt", så jag kanske snackar goja!
    Jag kan däremot tipsa om vad jag sysslat med sista åren för att komma på det klara med vad jag äter. Jag känner det som att jag gjorde den biten innan jag började med Itrim, så det känns lite som att det har jag inte kvar.
    Jag har "hälsovakten" CD och den finns även online. Det gäller bara att lägga tid på det, lika mycket som att blogga. Man lägger in vad man äter och ser exakt hur många kalorier det är. Så kan man ha koll.
    Så det är mitt tips till dej! Kan göra att du klarar resten av tiden galant sedan, bara du loggför vad du äter och lär känna dej själv, när du går felsteg. Också lättare att hålla koll om man vill gå ner långsamt, genom att fylla i ex äta 1400 kcal per dag. :)
    http://www.halsovakten.se/index.asp

    SvaraRadera