Facebook

2014-06-20

Vecka 59 - Dag 9

Kommit fram till Göteborg och bloggar från min padda ikväll. Inatt sover jag hemma hos min moster som pysslat om mig hela kvällen. Dom bor ute vid en golfbana och det är fint och fridfullt, skönt med avkoppling.

Vissa delar av den här dagen har varit hemsk och andra har varit toppen! Det mesta som var dåligt var jobbrelaterat så vill inte djupdyka in på det. Det som var topp var dels att jag fick handpenningen på min lägenhet idag. Första gången jag har mer än 6 siffror på kontot. En timme senare var pengarna borta igen när jag betalat av några lån. Det andra som var toppen var att jag fick resultatet på min hemtenta, VG blev det. Det var högsta möjliga betyg vilket innebär att jag också får VG på kursen! Härligt!

Kvällen har spenderats med min kusin, hennes kille, min moster och hennes man. Vi har haft supertrevligt och ätit god mat (VLCD gröt...). Eftersom att min moster och hennes man bott några år i Kina så försökte dom sprida en del av kulturen vidare. Dom försökte få i mig ett glas med varmt vatten... Utan te... Kan ju inte dricka te utan te. Till slut så gav jag upp och hämtade en påse te ;)

Ikväll har det även bakats här. Någon form av tårta förbereds där dom blandat egengjord maräng med kokos!! Farligt värre, kommer äta upp den i sömnen inatt. Nom nom! Midsommarafton imorgon blir den tuffaste dagen på mycket länge!

I övrigt så fyller min mormor 20+ idag, grattis till henne. Dessutom firar hon och morfar 50 år som gifta på samma dag, guldbröllop, himla skoj att kunna vara gifta så länge, speciellt!

En annan upplevelse idag var när jag och min kollega var och handlade midsommarmat till dom anställda på jobbet. Tufft att gå på pulver och dessutom handla på ICA supermarket. Det är ju en plats man vill hålla sig ifrån! Men allt går med lite vilja. Nu dags att ta ur linserna och somna! God natt bästa läsare, lycka till med era individuella utmaningar imorgon! Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar