Facebook

2014-04-24

Vecka 50 - Dag 342

Som en utmattad kille i sina bästa dagar sitter jag nu här och är törstig! Jag borde dricka vatten.. men jag antar att jag är för trött för att dricka vatten just nu. :) 

Oj vilken dag det har varit. Jag kan ju börja med att erkänna att det inte blev några 3 km när jag startade den här dagen inte. Det får bli imorgon.. löpning varje morgon var lite jobbigare än vad jag tänkt mig, helt klart! 

Till lunch försökte jag göra reflektioner kring min storlek på mängden sallad på tallriken. Visst det är tre knytnävar som Itrim rekommenderar .. men det känns samtidigt som vansinnigt mycket mat. Något måste jag göra.

Ikväll hade jag jourkväll i styrelsen i bostadsrättsföreningen. Helt otroligt, hela 30 besökare väntade på att få prata enskilt med mig under en halvtimme.. vilket motsvarar ett besök per minut! Det var tempo det.. och dessutom loggföra allt var än mer spännande.

På tal om jobbet idag då.. där kan man också tala om en helvändning. Mycket att göra igen och allt är tillbaka i sin ordning! 

Nu sitter jag och filosoferar hur jag ska orka med att läsa 80 sidor i helgen för att nästa vecka både göra förstudien och skriva hela rapporten på nästa delprov i kursen jag har.. livet är en utmaning! Jag börjar med att sova en stund på saken :)

1 kommentar:

  1. Tre knytnävar är groteskt mycket mat - och så en handflata på det. Jag tror på att äta tills jag blir mätt och det är ca två knytnävar. Annars får man ha väldigt luftiga sådana - bara grönsallad tex.
    Låter som du behöver vila lite - kan du inte jobba mindre (be att få 20% tjänstledigt under maj tex) så du har tid att spurta i mål utan att gå in i väggen
    Cia

    SvaraRadera