Facebook

2014-04-23

Vecka 50 - Dag 341

Det blir en tidig middagsbar idag. Klockan är 17:45 och jag är jättehungrig. Sitter här och har ca 50 sidor studier kvar att läsa i min bok inför kvällen. Tog en måltidsbar nu för att klara de kommande två timmarna i min bok innan det till slut blir tidigt i sängen. Mycket sömn gör att man förbränner mer! Den stora vinsten är dock att man får "sovmorgon" även om man vaknar upp klockan 05 på morgonen dagen efter. 

Väckarklockan ringde 06 som vanligt. Jag somnade om och vaknade en stund senare igen. Tittade panikartat på klockan som slagit 06:17! Snacka om stolt jag var att jag inte försovit mig längre.. haha.. sen somna jag om en kvart till innan jag motvilligt tog mig ut genom dörren för att springa dagens 3 km. 

Jag har börjat fylla i min övningsbok igen. Jag nyttjar den lite annorlunda mot hur jag gjort tidigare. Det viktigaste är nog att den ligger där på bordet så att jag kan fylla i den varje morgon och kväll. 

Den översta raden använder jag för att mäta antalet styrkepass per vecka. 3-4 stycken är målsättningen beroende på hur mycket tid jag har. Rad 2 använder jag för att dokumentera mina steg varje dag. Rad 3 kryssar jag för varje morgon när jag sprungit 3 km. Rad fyra avser "noll tolerans" om dagarna, den fyller jag i när jag lyckas på kvällarna. Den sista raden dokumenterar jag min vikt på hemmavågen varje morgon, efter förra veckans äventyr är det viktigt att se direkt resultat och därigenom känna högre motivation! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar