Facebook

2014-04-22

Vecka 50 - Dag 340

Back on track - fy fan vad skönt!

Visst, ledighet behöver man ha för att återhämta sig! Men det bär med sig en massa dumheter med att vara ledig också! Idag startade vardagen och samhället igen efter ett uppehåll på fyra dagar och däribland jag i min lilla roll för mänskligheten! Woop woop! 

Okej okej, låt mig gå igenom dagen som en tidslinje (och kanske som en riktig dagbok) så ska ni få se vad jag hittat på för spännande och se hur duktig jag har varit! *lite stolt*. 

06:00 Aggressiv och våldsam diskussion med väckarklockan!
Som rubriken säger.. vi var inte överens! Efter 7 timmars sömn så ville jag bestämt sova mera! Speciellt när jag de senaste dagarna vaknat runt klockan 12 på dagarna så finns det absolut inget roligt i att vakna 6 timmar tidigare än "normalt". Jag är helt enkelt inte en morgonmänniska. Raka vägen ut i köket där jag hängt upp mina träningskläder för att sedan traggla mig ut genom dörren iförd linne och långbyxor.

06:12 Linne utomhus när det är 3 grader är inte varmt!!
Igår klockan 13 så sprang jag samma runda som jag numera tänker försöka springa varje morgon på 3km. Skillnaden idag var att temperaturen hade sjunkit med sådär en 15 grader från igår på dagen och det märktes! Bara till att öka tempot för att hålla sig varm.. tyvärr höll det inte så bra men jag var väl bestämd att ta mig runt på mina 3 km!

06:35 FRUUKOOOST!! 
Nom nom nom!! Guess what!! Müsli och yoghurt!! 

06:36 Frukosten slut... 

06:40 Mot duschen..

Nä.. nu börjar det bli lite väl detaljerat.. snabbspola!!! 

08:15 tragglar in på jobbet 
Sedvanliga svängen där jag går runt och säger god morgon till alla! Stirrar argt på det överblivna godiset i påskägget på hyllan. Jävla påskägg som förstörde förra veckan för mig totalt!! Vi är inte vänner längre!! 

Under dagen så öppnade även min närmaste kollega upp sitt sprillans nya påskägg och terroriserade mig efter bästa förmåga. Men som många vet så går det inte att knäcka mig när jag är bestämd och målinriktad. DET ÄR OMÖJLIGT! :) 

11:30 Lunch!! 
Nom nom nom!! Maat! Haha! Sallad med fisk och en baconbit serverades. Jag började med att sitta utomhus på taket på jobbet eftersom att det var soligt ute. Men även om det var skönt att sitta ute så blåste vinden så pass mycket att den stal min sallad från mig! MIN SALLAD!! Så jag tog mitt pick och pack och gick in igen. 

12:05 Samtal från mäklaren
Mäklaren ringde precis när jag ätit klart. Nu var lägenheten upplagd på deras hemsida. Ett kortare samtal med en genomgång av vad som händer härnäst på lägenhetsfronten och sedan avslutade vi för att jag skulle kunna springa ner till datorn för att kolla bilderna på lägenheten.

JA JAG VET.. för mycket detaljer igen.. men jag måste få skryta om lägenheten lite! Skitsnygga bilder!! Kolla länken: http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?objektID=1163884

16:00 Mat och sovklockan ringde! MAAAT!! Nom nom!! 
Måltidsbar: Yoghurt

16:45 Storhandla mat.. ta 4 betala för 3!! 
Efter jobbet tog jag mig till Itrim Kungsholmen för att inhandla nya måltidsbars. 112 stycken bars köpte jag till priset av 84! Det är mycket mat på köpet det! :) Jag kan rekommendera er som går på Itrim att följa lite olika Itrimscenters facebooksidor. Främst gäller det nog er som bor i Stockholmsområdet. Då och då har de olika centerna rabatter motsvarande denna och för att spara pengar kan det vara värt att hålla utkik efter dessa! 

När jag ändå var på Itrim Kungsholmen fick jag även bekänna veckans synder för Frida som stod i kassan. Kändes skönt att ha det avklarat för att sedan kunna gå vidare mot nya bättre tider! :) 

19:00 Mat och sovklockan ringde igen!! 
Måltidsbar: Choklad!! Åååh, det var länge sen!!

19:02 Promenad ner till Kista Galleri - dags att plugga!
Eftersom att jag sällan är diciplinerad hemma så går jag alltid iväg till ett Café i gallerian och pluggar. En kopp varm te och hög musik fick bidra till mina studier. Bland annat så upptäckte jag den här låten när jag satt och studerade.. Party plugg ftw! Spotify - Echo. Rekommenderas för er som gillar lite party musik, om inte annat går det säkert att springa till på löpbandet eller utomhus!

21:00 Dags att blogga.. hungrig!! 
Nu var det ca 9 timmar sedan jag åt min sista fasta måltid. Även idag har jag verkligen lyckats hålla mig på banan, hela långa dagen! Men jag får skylla mig själv. Hade jag nått målvikt som jag sagt så skulle jag få börja äta fasta måltider även på kvällen.. men nu får jag hålla mig till mina bars tills jag är i mål!! Haha! Life is good!

Hunger är en bekräftelse på att man gör rätt! - Det blir dagens ord det! 

Dagens bild blir Taz! Kollar ni på facebooksidan "För Sista Gången" så förstår ni varför! Lite humor har aldrig skadat! Tack för att ni är kvar och läser! Imorgon väntar nya spännande äventyr!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar