Facebook

2014-02-14

Vecka 39 - Dag 273

Alla hjärtans dag...

Alltid varit emot denna dag då jag alltid varit singel i februari. Jävla skitdag.. så nu jag jag fått det sagt :P

Igår gick jag och la mig tidigt föra att kunna kliva upp tidigt idag. Klockan 4 ringde larmet efter hela 9 timmars sömn. Jag ansåg då att det var lite väl tidigt att kliva upp så jag somnade om igen.. Klockan 8 vaknar jag nästa gång och inser att det gått 13 timmar sen jag somnade och att jag har lite bråttom till jobbet.

Men förkylningen försvann till stor del på dom 13 timmarna så idag har halssmärtan släppt helt och jag nyser bara med jämna mellanrum. Med lite tur så kan jag träna på söndag kväll!!! Fy vad jag saknar min träning. Inte ett pass har jag fått ihop den här veckan!

Nu ligger jag i min brors soffa i Falkenberg och umgås lite med honom. Man får ta dom stunderna man kan för att hinna umgås med varandra. Under den 5 timmar långa tågresa det tog att komma ner hit så fick jag mycket läsande gjort i min bok. Jag tror mig nu börja finna en studieteknik som kan fungera för mig i längden. Jobbigt det där med att både läsa och förstå vad man läser när man har läst det. Så rätt ofta får man hoppa tillbaka och läsa om, markera och hänga med i begreppen.

Straxt över 6500 steg idag. Vågen stod som igår på 88,5 vilket är +2 kg från i förrgår. Det är tufft att fuska och det har sina konsekvenser! Förhoppningsvis tar det nu inte två veckor att återhämta denna förlust! Nu väntar nya utmaningar med vad jag ska äta till frukost imorgon och därefter lunch mm. Har inte riktigt hunnit handla hem något till min bror ikväll.. det ordnar  sig nog. :) Annars blir det bara en bar så länge!

Trevlig helg alla vänner, på återhörande imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar