Facebook

2014-02-13

Vecka 39 - Dag 272

Gud vad det där behövdes. Jag vet att jag var en dålig förebild igår med utekväll och alkohol. Men nu idag så har mina mentala spöken försvunnit och jag var så gott som åter på banan igen! Visst, kroppen kanske inte har mått så bra idag men det löser sig nog tills imorgon.

Uppstigning 05:00 efter 6 timmars sömn. Jag tänkte ta på mig mina löparbyxor och skor för att ge mig ut och springa. Tills jag nös.. då insåg jag att jag var både bakis och förkyld. Så dagens tre första timmar gick till att återställa kroppen med en yoghurt frukost, mycket vatten och en varm dusch. Sen gällde det att ta tjuren i hornen och ställa sig på morgonvågen även idag.. +2 kg kostade det.. dyrt men förhoppningsvis så går jag ner hälften till imorgon.

Det är konstigt men samtidigt otroligt skönt att ha få spenderat en sån helkväll med min syster. Vi hade så himla roligt och jag kom verkligen bort från allt över en kväll. Underbart. Visst, jag har reflekterat mycket över mina handlingar idag och det är väl inget jag är stolt över och skryter om.. men det är väl så livet är.. ibland gör man bra saker, ibland gör man dåliga.

Den sista dåliga saken jag har gjort var lunchen idag, det blev en hamburgare.. jag var tvungen att återställa kroppen. Att dricka alkohol har sin absoluta kostnad och påverkar dig när du dricker, när du är klar och sist men inte minst även dagen efter. Vill man dricka ska man nog tänka till ordenligt innan.

Så nu tänkte jag ta nya tag. Nästa äventyr blir om två månader när det är födelsedagsfest. Fram till dess är det 100% satsning på viktnedgången och att hålla sig innanför tajta ramar igen! Jag var precis på ICA och fyllde på kylskåpet med morötter igen.. hela 2 kg morötter inköpta!

Nu blir det sängen tidigt som gäller. Imorgon behöver jag börja tidigt på jobbet om jag ska sluta så tidigt som jag tänkt. Dessutom så måste jag packa imorgon bitti, ska ju resa bort till Halland i helgen.

Noll tolerans here I come!

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att få träffa dig, och nypa dig i örat för att du tjuvstartade....

    SvaraRadera