Facebook

2014-02-09

Vecka 39 - Dag 268

Ingen fara, jag har inte fuskat
Igår kväll så bestämde jag och min bror Gustaf oss för att träffas och gå igenom min rapport som jag har som första uppgift på universitetet. Äntligen var den färdigskriven och skulle korrigeras. Så mitt i ett livligt Stockholm fullt med stök och alkohol så sätter vi oss på ett Café och delar en penna med varandra för att korrigera det sista innan inlämning. Jag var väl hemma någon gång runt 2 skulle jag tro och när fåglarna började kvittra utomhus vid 03:30 så insåg jag att det var dags att gå och lägga sig.

Klockan 09 vaknade jag upp. Pigg och glad och slog igång musiken på min mobiltelefon precis som jag gör varje morgon. Klockan 11:30 så ringde väckarklockan igen och där låg musiken bredvid mig och fortsätta med sina härliga toner. En bra start på dagen!

Upp och direkt ut till styrelselokalen för att möblera om som vi hade bestämt att vi skulle göra idag. Det tog oss säkert tre timmar att flytta och borra för att få allt på plats som vi ville ha det. Därefter hem igen. Eftersom att jag hela dagen vandrat omkring i prasselbyxor så kändes det bara rätt att ta på sig en löpartröja och ge sig ut och springa utomhus. Dagens mål var att slå mitt rekord 5 km. Eftersom att jag den senaste tiden sprungit 10 km så såg jag inget hinder i att kunna öka tempot något i utbyte mot en kortare strecka.

Men tufft var det. 5 km sprang jag på 31:46, vilket motsvarar en snitthastighet på 9,4 km /h. Så jag märker själv att jag bara blir snabbare och snabbare! När jag för ett halvår sedan sprang 5 km för första gången och några dagar senare tävlade i Bellmanstafetten så fick jag tiden ca 40 minuter. Så klar förbättring! Nu ska jag ner till ca 25 minuter för att utmana mig själv ännu mer.

Därefter lagade jag middag till mig själv. Öppnade frysen och hittade lite frysta grönsaker och några hamburgare. Stekte på dessa innan det var dags för den bokade tvättstugan. Normalt sätt bokar jag aldrig tvättstuga utan brukar ta en "öppen" tid vid 20 tiden när alla andra tvättat klart. Eftersom att jag bokat så kunde jag tvätta mer kläder och dessutom finns det nu möjlighet att kunna gå och lägga sig i tid ikväll! Skön start på veckan!

Imorgon är dessutom första måndagen på jättelänge som jag varken har styrelsemöte eller gruppträff på Itrim. Det är alltså enbart fokus på arbete. Det var länge sen jag bara hade en sak att tänka på under en dag. Härligt!

Min första universitetsrapport är nu äntligen inskickad. Känns skönt att ha det gjort men det är otroligt tufft att studera samtidigt som jag arbetar heltid. Ikväll har jag för första gången på länge pratat med min morfar. Vi diskuterade just det här med studierna och vilken väg jag ska välja framöver. Eftersom att min morfar är en lika stor inspirationskälla som min far (se dag 266) så fick jag lite att fundera på.

Det enda man vet riktigt säkert är att det bara är att hänga med i svängarna. Hur tiden utspelar sig vet man inte riktigt fören det har skett! Det är väl det som är meningen med livet antar jag. Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar