Facebook

2014-02-11

Vecka 39 - Dag 270

Jag ska vara helt uppriktig nu. Det är inte speciellt mycket fokus på viktnedgången. Just nu är fokus på att leva livet för stunden och det är nu jag verkligen testas i hur jag har låtit de senaste 270 dagarna påverka mig. Nu när jag sitter här tillbakalutad i min datorstol, med fötterna på en fotpall, med musik i öronen och med tangentbordet i mitt knä så tycker jag att det går rätt bra ändå.

Svårt att sova om nätterna. Känner en förkylning med halsont om dagarna. Jobbar på som aldrig förr och försöker hålla fokus på att det bara är mycket för stunden, det kommer inte att vara i all evighet. På nätterna försöker jag få så mycket sömn det bara går. Inatt vaknade jag upp vid 03 tiden efter att ha drömt att jag varit hos läkaren som insett att jag hade farligt högt blodtryck. Jättekonstig dröm men det gör ju inte en direkt lugnare när man vaknar.

En av mina dåliga egenskaper är att jag har svårt att jag i princip har omöjligt för att ge mig själv beröm när jag gör något bra. Därför strävar egentligen allt omkring förbättringar och en ständig strävan efter förbättringar. Samtidigt så löser jag problem som är rätt stora på egen hand med stor framgång men jag vägrar ge mig själv beröm för det. Något är inte riktigt som det ska.

Till helgen blir det Halland igen. Jag hoppas inte att jag lägger mig i fosterställning i en säng hela helgen, även om jag jag vet att risken finns. Men det är bara en känsla. Jag måste inse att det bara är en känsla. Det känns stressigt just nu och så måste det få vara en stund till. Jag ligger inte efter med något, snarare precis enligt tidsplanen, det är bara så enormt mycket att göra hela tiden att jag behöver luta mig tillbaka.

Nog gnällt om mig. Idag började jag med styrelsearbete i lokalen vid 08. Sen så mötte jag upp en VVS kille som skulle laga min toalettstol vid 09:30. Det var någon packning (gummiplupp) i tilloppsventilen (där vattnet fyller på locket) som hade gått sönder. Men nu är det lagat och med lite tur så håller det hela några år till. Sen iväg till jobbet och ta varje minut och prioritera varje minut för vad den var.

Ikväll har jag faktiskt försökt rensa tankarna för stunden. Jag kollade på filmen Gravity på datorn och det var en helt okej rulle, bättre än vad jag räknat med. Men nu så är det nog läggdags igen för att försöka bli frisk i halsen och bli av med förkylningen så snart som bara möjligt.

Trevlig kväll mina nyexaminerade toalettekniker! <3

2 kommentarer:

  1. Hade skrivit en lång och uppmuntrande kommentar som bara försvann :( orkar inte skriva om den... Får se om jag orkar imorn istället...

    SvaraRadera
  2. Ja, google är knäppt ibland :) Men uppskattar verkligen din omtanke!

    SvaraRadera