Facebook

2014-02-12

Vecka 39 - Dag 271

Vi har passerat 40000 visningar idag! Inte illa mina vänner! Stort grattis!

Idag är en annorlunda blogg, mest för att jag kan ha fått i mig en droppe alkohol eller två. 271 dagar utan alkohol känns ändå helt okej. Så kan det gå

Föra att sammanställa dagen så började jag med att väga mig och ta en bild på hur jag ser ut just nu...



Sen åkte jag till jobbet och jobbade lite.. jävlar vad jag ser smal ut på den där bilden.. helt okej ändå! :) Skönt att jag lyckats så pass bra! 

Okej .. under min arbetstid så kollade jag ut genom fönstret och såg Anton på andra sidan gatan.. så jag ringde upp honom och vi gick och tog en lunch! Riktigt trevlig med en sådan och därefter dagens lunchpromenad.
Efter jobbet hade jag bestämt att jag skulle träffa min syster för att äta en bit mat. Jag behövde koppla av och ville samtidigt bjuda på något speciellt minne till hennes kommande 20 års dag, så varför inte gå all in..


Vi gick till restaurang Kamarina på södermalm, rekommenderas verkligen för dom som inte varit där. Det serveras grekisk mat men jag valde ändå att äta stans bästa schnitzel!
Visst, det var kanske inte hälsotallrik nummer ett men det var det jag kände för och det gäller att komma i kapp i veckan om inte annat.Till denna blev det ett, två och till och med tre glas cider.. ja.. inte allt för smart men nu blev det så.. Är det onsdag (lill-lördag) så är det. 

Efter detta så gick vi vidare och min syster ville fånga södermalms uteliv.. bara ett alternativ i mitt huvud och det blev en tripp till den thailänska baren Koh Pangang. Är man på Koh pangan så måste man dricka en "bucket". Det vill säga en hink med sprit o energidryck! 

Och så blev det... man kommer aldrig ut nykter från det stället! 

Okej okej kära läsare... jag vet att det här är en blogg om hälsa och kost och om min livsstilsförändring.. men kom ihåg att ingen människa är perfekt. dessutom så gäller det att hitta ett sätt som fungerar. Och efter den senaste tidens stress så kan det vara skönt att varva ner lite. 

 Snart dags att ta en resorb och en liter vatten för att försöka återhämta sig inför imorgon. Så himla glad att jag har min syster på besök i Stockholm! Nu ser jag fram emot kommande helg tillsammans med bror, systrar och mamma!


 God natt, och på återhörande imorgon!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar