Facebook

2014-01-17

Vecka 35 - Dag 245

Dagen inleddes rutinmässigt med invägning på hemmavågen. 88,1 stod det. Det hjälper att man gnäller lite. Jag har stått still på 90 de senaste veckorna så det är himla skönt att det börjar röra på sig igen. Framförallt när jag tränar så mycket som jag gör och när jag är så hungrig som jag är!

Just nu känner jag ungefär som jag kände när det började bli dags att lägga av med LCD biten efter de första 12 veckorna. Det känns som att jag behöver få mer energi i kroppen, jag behöver få i mig en middag om dagarna för att må bra. Men ingen middag innan jag nått målvikt!

Det är lite sjukt ändå. Visst att jag inte ätit godis, bullar, chips, läsk, hamburgare eller pizza på 245 dagar... det är en sak det.. men att gå en hel dag utan att någon gång på dagen vara hungrig, det var läänge sen! Så snart jag når målvikt så är det utökning av kosten som gäller. Då blir det 4 måltider om dagen istället för 2 (måltider) + 2 (måltidsersättningar).

Det är fredagskväll. Den här veckan gick verkligen fort. Men jag kan inte säga att jag börjat varva ner från jobbet än. I mitt huvud är det bara jobb och studier för fulla muggar. Tiden kommer under första kvartalet i år att gå mycket mycket fort! Det beror på att jag ständigt har någonstans jag måste vara eller någonting jag måste göra. Men samtidigt så vill jag att det här året ska gå fort, jag skulle behöva genomföra vissa förändringar som jag funderar på till hösten. Det planeras för fulla järn att gå in i nästa epok i mitt liv och det känns bara så rätt. Man ska gå på magkänslan!

6487 steg idag. Många av dom ute i strålande sol med snö och iskall kyla. I helgen ska jag nog svänga förbi stadium och investera lite. Jag behöver nya riktiga vinterskor, underställ och mössa! Min halsduk får jag tillbaka i nästa vecka, den har varit på flykt i Halland och levereras personligen av min mor i nästa vecka. Vem vet, hon kanske får äran att gästblogga för en dag om hon är snäll! :)

Nu väntar avkoppling. Jag orkar inte mer studier ikväll. Jag får fortsätta imorgon. Vila behövs och en bra film! Jag skulle vilja åka in till bion inne i stan och kolla på en nattbio och köpa en stor jävla popcorn och njuta lite av livet! Haha.. ja.. för det förtjänar jag för i helvete! (ursäkta språken, men jag brister ut lite i känslor här).. :)

Trevlig helg mina läsare! Dela gärna med er av bloggen till andra vänner som ni tror behöver inspireras! Just nu är vi bara ca 20 dagliga läsare.. min syster har 100+... det här går ju inte.. vi behöver slå henne! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar