Facebook

2014-01-15

Vecka 35 - Dag 243

Studier, en ny epok i mitt liv, har idag påbörjats. Fick hem böckerna ikväll och har idag tragglat mig igenom de 35 första sidorna. Det som är både bra och dåligt med boken är att den kan härledas tillbaka till mitt arbete eftersom att den handlar om affärssystem och verksamhetsutveckling. Så jag flummar iväg i mitt huvud till olika arbetssituationer där jag kan dra nytta av det jag lär mig i boken. Tror jag kan kalla det för koncentrationssvårigheter eller något.

Idag har jag hunnit med straxt över 6000 steg. Jag kommer gå och lägga mig nu vid 22 för jag är helt slut mentalt och behöver den sömn jag kan få. Ingen träning har jag hunnit med idag utan jag får inleda torsdagen med att bara ha gjort ett av veckans fyra pass. Måste försöka hinna med att träna imorgon, kanske borde prova träna på lunchen eller något. Det låter snarare som något som är lättare sagt än gjort.

Nu blir det till att försöka traggla sig igenom 15 sidor till av läsande innan jag till slut förhoppningsvis sover. Om jag tar 50 sidor studier om dagen och läser boken några gånger så kommer det här nog att fungera! Prioriteringar i livet är inte alltid så lätt, men tid är hårdvaluta. Jag hoppas bara att jag känner att jag spenderade den rätt i framtiden.

1 kommentar:

  1. Lycka till med studierna nu! Med tanke på hur focuserad du verkar vara som person kommer det säker gå utmärkt
    Cia

    SvaraRadera