Facebook

2014-01-13

Vecka 35 - Dag 241

3895 steg.. igår efter att jag skrivit det mycket korta blogginlägget så åkte jag till Upplands Väsby och tog en promenad i alla fall. Vi var ute i kylan i en timme innan vi hittade tillbaka till centrum igen! Riktigt kallt men jag lovade att inte klaga för mycket, svårt att avgöra om jag faktiskt höll mitt utlovade löfte. När jag väl kommit hem så stod stegräknaren på 16000 steg i alla fall så gårdagen gav resultat. Men idag.. efter en hektisk kamp mot mejlkorgen och sen hem till styrelsemötet så har jag bara plockat 3895 steg.

Jag skulle behöva köpa hem raggsockor, långkalsonger, en mössa, hitta min halsduk, fixa en sån där tjocktröja vi hade i lumpen.. o sen eventuellt hitta mina kängor.. sen är jag redo att gå ut och ta en promenad igen! FY FAN VA KALLT DET ÄR UTE! I verkligheten så kanske det är -7 grader ute men jag verkar ha lättare för att frysa denna vinter mot förra vintern.. undra om ledordet är underhudsfett?

Idag har jag provat att köra hela dagen med linser och förutom att jag är trött i ögonen så har det faktiskt gått riktigt riktigt bra. Det han faktiskt gå större delen av dagen innan jag ens insåg att jag hade linser på mig idag vilket är ett stort plus! Nu kanske jag har hittat rätt! Tröttheten i ögonen hoppas jag är en tillfällig grej tills jag fått in vanan.

Härom dagen (i fredags) så var jag och Anton på söder och vandrade upp ur tunnelbanan. Där uppe stod det en ängel (söt flicka) och desperat försökte dela ut reklam för att få gå hem och ta helg! Anton vägrade .. men jag ställde upp .. och som tack fick jag tre stycken reklamlappar istället för en.. stackaren .. hoppas hon fick helg till slut! Så om det är någon som är sugen på burger king o vill ha en "bra deal" så vet ni vart ni vem ni kan få rabattkuponger från! ;)

Jag är så hungrig just nu så det är helt ofattbart. Min sista måltidsbar åt jag precis innan styrelsemötet i föreningen vid 18 tiden. Så nu när klockan är 22 så känner jag mig mer eller mindre döende. Jag försöker övertala mig själv om att det är ett nödvändigt ont.. att det är just precis den här hungern som tar och plågsamt bränner bort kilon från min kropp.. just i detta nu!! Men, det enda som kommer att hjälpa är sömn. Men som sagt, 3895 steg är ju inte hållbart.. framförallt inte när man har en stegutmaning att ta en miljon steg på hundra dagar! Så nu ska jag ta en promenad ner till Kista galleria och hämta lite steg! Hoppas att jag inte fryser fast på vägen! Tur att jag har en galleria där jag inomhus kan plocka en massa steg i alla fall. Hej så länge! :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar