Facebook

2013-11-29

Vecka 28 - Dag 196

Vaknade upp på hotellet redan vid 05 imorrse. Ingen större lust att kliva upp efter 6 timmars sömn men kände ändå att jag var pigg. Det har blivit så när jag har gått ner att jag behöver mindre sömn för att orka mer. :) Men hur som helst så lyckades jag somna om i två timmar till!

Klockan 07 gick hotell tvn igång och startade nyhetsmorgon på kommando. Efter en snabbkoll på klockan  var det dags att kliva upp och göra sig i ordning. Bilen till jobbet skulle dyka upp vid 08:15 och innan dess måste jag lösa flera svåra problem.

Ett av dessa var frukosten. Jag kom ner till hotellfrukosten och hittade laktosfri yoghurt men den visade sig vara smaksatt. Sedan fanns det vanlig naturell yoghurt men den innehöll då laktos. Så för att välja det nyttiga före det onyttiga så valde jag den med laktos i. Till detta lite bacon, prinskorv och en melonbit eller två. Lite för mycket frukost om man ska följa handfast minus men så kan det gå :)

Efter en hektisk dag på jobbet så satte jag mig på tåget mot Falkenberg och mot ännu ett besök i Hallandsskogarna. Det var bara 4 veckor sedan förra besöket och mamma säger nu att jag besöker dom oftare än vad min bror (som bor i närheten) besöker dom. Hela dagen hade jag väntat på att få i mig mat efter frukosten. Till lunch och till mellanmål så åt jag en chokladbar bara för att få äta middag till kvällen. Det leder i princip till en konstant hunger hela dagen så vi får se hur jag bär mig åt för att överleva resten av helgen.

I övrigt så är det avkoppling som gäller. Umgås med husdjuren och ta det lugnt även denna helg. Kommande helger lär nämligen bli fullt ös medvetslös med vännerna. Stegräknaren har kommit upp i otroliga 2770 steg idag.. gud vad dålig jag känner mig.. jag ska nog knyta fast den där stegräknaren på hunden på en gång så ordnar det sig nog. :) Att äta mycket och motionera lite leder ofta till att man går upp i vikt. Att dessutom då äta på kvällen när förbränningen i kroppen är som lägst är ännu mer obra. Jag får helt enkelt tvinga mig ut i helgen och hitta på något.. utan träningskläder... hur tänkte jag där??!

Nu åter till verkligheten, får se om jag lyckas publicera detta inlägg med den superbra uppkopplingen jag har ute i skogen. Puss så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar