Facebook

2013-11-25

Vecka 28 - Dag 192

För två veckor sedan så satte jag upp ett mål om att till nästa gruppträff gå ner till under 94 kilo för att hamna i fas i min viktnedgång. Perioden innan hade präglats av skada och förkylning och det var dags att ta sig i kragen. På de två veckor som har gått sedan dess har mitt liv verkligen vänts ut och in och mycket har hänt. Till följd av allt har jag ökat träningsnivån för att hitta en fristad att hålla hjärnan i form och fokuserad! Ständigt har dagens invägning varit ett mål som var viktigt att nå!

Idag för första invägningen som jag faktiskt var nervös att åka till. När jag vaknade idag och ställde mig på hemmavågen så stod den på 93 kg så över natten hade jag lyckats gå ner massor! Det fanns alltså hopp att ni mitt uppsatta mål på 94 kg på itrimvågen. Både till frukost och till lunch idag så var det full fokus på att äta rätt mängd mat för att inte överstiga gränsen till eftermiddagens invägning.

Väl på plats så ställde jag mig på vågen och den visade då 93,4 kg! Ny officiell vikt är därmed rekordlåg! Vad som också skett är att mitt BMI har gått under gränsen för fetma och numera klassas jag enbart som överviktig! Jag tycker om att vara viktig, så överviktig måste vara nått bra! Dagens BMI stod på 28,8 och nu ska jag ner under 25 för att nå normalvikt! Total viktminskning sedan start är nu 39,4 kg! Slutmål är uppsatt till 82,8 kg och det innebär att jag har 10,6 kg kvar att gå ner innan jag är i mål! Nytt delmål är att på kommande två veckor nå ner till vikten 92 kg, bara att kämpa på för det kommer inte vara lätt även om man skulle kunna tro det baserat på dessa två veckors nedgång!

Som sagt, två tuffa veckor har varit och nu behöver jag ta åt mig av det positiva resultatet och gå vidare. Kommande två veckor är för den sakens skull inte alls enkla! Två julbord är bokade och en tjänsteresa i en vecka väntar. Nästa gruppträff är den 9 december och två timmar innan så är det motivationssamtal med Frida inför den kommande julen.

Jag känner verkligen hur mitt liv är under förändring, varje dag reflekterar jag strategiskt kring vilka möjligheter som ni finns framför mig när jag kämpar mig fram till en vältränad kropp. Man ska inte ångra något i livet men det är lätt att bli lite besviken över att man kastade bort så många år på att väga så pass mycket men samtidigt så gäller det att njuta av alla dom som faktiskt återstår!

Dag 192 är därmed avslutad. 8 Dagar kvar till 200! Bara att se fram emot! Puss och kram så länge!

2 kommentarer:

  1. Grattis, va kul det är när hårt jobb ger resultat! Bra kämpat, känn dig stolt över vad du åstadkommit njut av känslan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det kommer att komma en dag då jag känner stolthet tror jag.. men den är först tidigast när jag nått mitt slutmål tror jag. :) Kul att du fortfarande följer med i svängarna :)

      Radera