Facebook

2013-11-27

Vecka 28 - Dag 194

Nu ligger jag här i världens bästa säng, hemma hos mormor och morfar. På mage och ska försöka skriva ner dagens äventyr på papper. Stegräknaren visar 3500 steg vilket är helt klart underkänt, men med tanke på gårdagens rekord så känns det inte som en allt för stor förlust.

Lång arbetsfokuserad dag idag. Jobb från 09 - 18 utan att ha en tanke på att mitt flyg skulle lyfta vid 19:20. Vid 18:30 lyckades jag komma ut från jobbet och var på plats på bromma vid 18:45. Fick en utskällning i säkerhetskontrollen för att jag glömt att sortera ut hårvax och perfym.. ja ja, till nästa gång ska jag minsann göra bättre ifrån mig.

Normalt sätt så brukar jag aldrig flyga. Det har alltid varit en stor grej för mig att jag aldrig får plats i flygstolarna utan att ha ont i benen. Det är en liten sak att börja vänja om sig, det är framförallt otroligt skönt att restiden förkortas avsevärt i jämförelse med tåg så är själva resan 1 timme snabbare från dörr till dörr. På flygplanet så kändes det idag till och med bekvämt att sitta ner, jag fick plats med råge. Till kvällsmat serverades en smörgås, en kopp te och en godisbit. Som jag försökte kränga iväg en smörgås och en godisbit till mina medpassagerare utan gehör.. så dom kastades bort istället. En varm kopp te uppskattades dock.

Jag får plats i flygstolen, woho!
Väl på Landvetter flygplats möttes jag upp av min mormor och morfar! Oerhört tacksamt eftersom att jag inte riktigt hade tänkt på hur jag skulle ta mig från Landvetter när jag bokade biljetterna. Jag klickade nog bara på "bekräfta bokning" och hoppades på det bästa. Hur som helst så har jag haft en otroligt härlig kväll med dom och som vanligt pratat mycket om framtid och visioner, verkligen en inspirationskälla fylld av erfarenheter! Mitt sinne behöver det också, det finns massor att lära och lägga i ryggsäcken!

Imorgon väntar en förmiddag av ledighet innan vi drar igång på riktigt. Från 12 imorgon torsdag till uppskattningsvis 18 på fredag kommer jag mer eller mindre att arbeta konstant bortsett från några timmars sömn däremellan. Det är helt klart en charm med att hinna med så mycket som bara är möjligt på så kort tid som möjligt när man är bortrest.

Nu ska jag förbereda mig för natten och fortsätta njuta av denna underbara säng! God natt kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar