Facebook

2013-11-21

Vecka 27 - Dag 188

Nu börjar det bli nog. I lördags körde jag 2 pass, i söndags 2 pass, i måndags 1 pass, tisdags, 1 pass, igår 1 pass och idag 2 träningspass! På mindre än 6 dagar har jag alltså kört 9 träningspass!! Det är nästan elitnivå på det! Inte konstigt att jag sitter här och är aphungrig och supertrött!

Från gårdagens benpass så har jag kraftiga känningar i låren idag. Äkta hederlig träningsvärk! Skönt! Men idag började jag med att träna armar, fördelen nu är att jag skriver upp alla vikter jag kör med mobilen så att jag dessutom kommer ihåg vad jag faktiskt gjorde utifall att Anton inte har möjlighet att följa med någon dag. Det ger dessutom stora möjligheter till förbättring och ökad styrka framöver!

Syftet med att träna mina ben som i övrigt redan är rätt starka är att jag vill hög en hög förbränning i kroppen. Långsiktig förbränning utförs av mina muskler så det är viktigt att bibehålla de jag faktiskt har. Mage, rygg och axlar är för att bygga upp en bra kroppshållning. Armarna är min svagaste muskelgrupp och där behöver jag få upp en grundstyrka så att jag åtminstone klarar av att lyfta mig själv om jag skulle behöva, det är ett bra träningsmål för övrigt!

Efter att ha tränat armarna idag så tog vi oss vidare till Eriksdalsbadet för att simma 20 minuter. Därefter 40 minuter bastu och 20 minuter bubbelpool. Alltid lika skönt! Dock så tog bastun i princip kål på mig eftersom att jag kände att all energi i princip försvunnit ur kroppen.

Nu blir det sova och i helgen blir det äntligen avkoppling på hög nivå! Skönt!

1 kommentar:

  1. Hahaha sitter bara här o skrattar för mig själv!!! seriöst hade jag sagt till dig för ett år sen att du ska träna 9 gånger i veckan hade du legat på golvet av garv och sagt ALDRIG I LIVET, ÄR DU DUM ELLER! shit asså man skulle spelat in dig i en vecka innan du fick tankarna på att börja på itrim sen filma dig nu ! Du har en helt annan livstil och livkvalite sjukt !! :') kram syster <3

    SvaraRadera