Facebook

2013-11-19

Vecka 27 - Dag 186

Fy fan vad glad jag är att jag har mina vänner och min älskade syster. Att dejta runt och hitta någon som det känns bra med för att sedan visa sig att det inte fungerade så behöver man någon som drar upp en ur kvicksanden! Nu är det bara att hoppa upp igen, med mina friska ben, skaka av sig sanden och köra på nytt igen!

Att gå ner i vikt börjar med andra ord ge resultat på andra fronter än att jag mår bättre. Det har helt klart sina fördelar att ta tag i sitt liv. Nu gäller det att börja leva det också och gå in i väggarna några gånger.. eller hoppa in i en glasvägg om man föredrar det ;o) Det är som att lära sig att cykla, när man har ramlat några gånger så går det bra till slut!

Ikväll var det hur som helst badminton igen och det var skönt att få köra lite. Även om det var ett rätt lagom pass. Med all rätt tycker jag med tanke på hur mycket jag har tränat den senaste tiden. Det har dessutom visat sig vara ett perfekt sätt att rensa tankarna och inte tänka så mycket. Får se om jag tar en vilodag imorgon eller om det blir simning.. jag är riktigt sugen på simning imorgon :) En skön bastu efteråt vore något!

På vägen hem från badmintonen så blev jag vansinnigt törstig i vanlig ordning. Jag har börjat handla på Selecta automaterna då dom tar kort numera. Idag när jag handlade så slog jag in fel siffra och fick en jävla julmust! Min tanke var att den tar jag hem och stoppar i kylskåpet och inväntar målvikt. Sen så fick jag till slut ut min ramlösa så att jag kunde släcka törsten.

Väl på tåget ser jag en gammal bekant som jag inte träffat på ett år. Han trodde jag hade börjat knarka för att jag såg så annorlunda ut. Skoj att någon reagerar så kraftigt ändå! Han hade olyckligt nog gjort slut med sin tjej idag så där satt vi båda två och snackade lite skit om brudar! Helt underbart! :) Sorry alla tjejer som läser detta, vi måste få ha våra stunder vi också! ;) Sällskap hela vägen till Kista fick jag, min bekanta vän fick en julmust som tack för besväret! :P

Ta hand om varandra nu och till er som kämpar med er nedgång, fortsätt att kämpa för det finns ett helt nytt liv att upptäcka på andra sidan! Jag befinner mig precis på gränsen och börjar kliva över på den där nya, spännande sidan! Den bränns lite men verkar riktigt rolig! Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Du är underbar! Är glad att jag har dig också i liknande lägen <3

    SvaraRadera
  2. FOKS! fundera inte över det där med väggarna! INTERNT ! haha ^^

    SvaraRadera