Facebook

2013-11-07

Vecka 25 - Dag 174

Vilken dag! Klev upp ur sängen och började göra mig i ordning. Kostym på jobbet idag. Morgontrött passade jag på att ta en bild också så att jag har det säkerställt för dagen.. jag ser lite trött ut :)

Igår så missade jag såklart att köpa en ny förpackning yoghurt så frukosten fick jag inhandla på vägen till jobbet så att jag fick i mig den innan en lång dags arbete!

Nu har jag ätit naturell yoghurt med tråk-müsli i över en och en halv vecka. Jag märker skillnad. För det första så är frukosten inte alls lika god som den var innan och i övrigt får jag inte alls i mig samma mängd som innan. Dessutom ger det resultat. På vågen stod det nu imorrse 95,6 kg vilket är rätt fantastiskt med tanke på att jag stod still runt 98 där ett tag.

Idag börjar skadan i foten och förkylningen att ge sig. Imorgon tror jag nog att jag ska ge mig på ett enklare pass innan det blir bio med Piotr.  Vi får se vad jag satsar på imorgon.

Efter jobbet idag så kom jag hem och det var dags för lite hederligt föreningsarbete igen. Satt nere i föreningens däckförråd och hjälpte grannar att plocka ut vinterdäck till sina bilar. En hel del kämpande och efter ett tag fick jag känningar i foten och satte mig ner igen. Så jag tror att träning imorgon kan vara aktuellt så länge jag bara tar det jävligt lugnt med lilla foten.

Nu ikväll fick jag ett tips om att registrera bloggen på en sida som heter bloglovin.com. Så där kan man nu följa min blogg också om man vill. Efter en första check så känns det som en helt okej sida.

Idag har jag gått 7700 steg och foten känns helt okej. 300 steg kvar innan jag når upp till dagens mål. Riktigt skönt vore det med tanke på att jag inte kunnat gå så mycket under måndagen, tisdagen och onsdagen som jag ska. Men alla träningsnarkomaner drabbas av skador om man inte ser sig för, så är det bara!

Det var allt för idag! Puss och kram!

2 kommentarer:

  1. Ingen träning förrän du är frisk, går det fel kan tiden bli ännu längre än hittills utan träning. Det vill du väl inte..

    SvaraRadera
  2. Härligt att det börjat röra på sig igen på vågen!
    Och toppen att jag kan följa dig på bloglovin nu!

    SvaraRadera