Facebook

2013-11-06

Vecka 25 - Dag 173

TRÄNINGSABSTINENS!

Måste få träna nu!! Ut och springa, köra cirkel.. bli flåsis och svettig.. men jag har lovat mig själv att inte köra innan förkylningen har försvunnit och foten är helt återställd. Man blir knäpp här.. dels så skulle jag vilja köra en 7.5 km strecka bara för att se att det går och dels så skulle jag vilja få upp pulsen för det va ett tag sen!!

Suttit ikväll och kollat igenom lite bilder från Grekland. Fanns en hel del som så bra ut. Nu när jag tänker tillbaka så var det enormt starkt jobbat att klara av en sån resa på dom villkoren. Jag minns också hur det var första dagen som var värst och att det löpte på rätt okej därefter.

Kommer ihåg kvällarna man tog sig ut på stranden och sprang några kilometer för att det var omöjligt om dagarna. Kommer också ihåg sköldpaddorna som hade en förmåga att dyka upp när man minst anade det. På dagarna i vattnet så klart, men om nätterna såg vi dom även på stranden.

 Dom eviga restaurangbesöken som till en början var jobbig för att personalen inte hade vant sig vid knäppgöken som inte beställde mat. Detta eviga tittande i menyerna efter något som innehöll luft eller vatten. Någon gång smugglade jag till och med upp en måltidsbar för att själv ha något att tugga på.

Hade jag åkt till Grekland bara 6 veckor senare så hade även jag fått lyxa till det med kött och sallad. Men det finns inget bra tillfälle att börja gå ner i vikt, antingen är det jul.. eller år det nyår.. eller påsk.. eller födelsedag.. eller sommar.. det är bara till att köra igång och leva ett år utan dom förmånerna.

I Grekland var för övrigt första gången jag provade att gå ut och dricka på krogen utan att få i sig en enda kalori. Ta en citron och lite mineralvatten ett sugrör och något piffigt till så ser det till och med ut som en drink. Även där arbetar man bort det sociala. Jag har verkligen lärt mig hur mycket mat och dryck egentligen har med att man vill vara social att göra. Vet inte varför vi har byggt upp så mycket vanor kring mat och dryck?

Hur som helst en skön tripp tillbaka till värmen nu när hösten är här och man är bitter över den lilla förkylningen som ligger på och bråkar med mig. Önskar nästan att man var tillbaka där på stranden och hörde dom eviga "fruit sallad?", "hakona matata!" och "thai massage?" från dom promenerande säljarna.

I övrigt så har det här varit en rätt så bra dag. Effektiv och händelserik med ett inslag av glädje och lycka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar