Facebook

2013-10-05

Vecka 21 - Dag 141

141 dagar börjar kännas rätt mäktigt! Mentalt har jag redan börjat förbereda mig för julens utmaningar och allt som hör till det! Har bland annat en kryssning inbokad på lucia och jag vet att det kommer bli tufft! Att sätta ribban inför julen med att dricka alkohol på en kryssning är en frågan man får ställa sig noga innan man kör. En annan del av mig vill ge mig själv lite kred för att jag passerat 100 kg, men alkohol kanske inte är rätt sorts lösning!

Det är inte själva alkoholen som bekymrar mig heller. Jag vet att jag kommer vara riktigt lättpåverkad så det kommer inte bli för mycket i alla fall. Däremot så bekymrar jag mig om vad som händer när man är påverkad, var ribban är då? Samt var ribban sätts dagen efter när man är bakis? Utifrån det perspektivet så vill jag inte ge mig in i den leken. Har mitt 24 veckors samtal om några veckor så då får jag diskutera saken med Frida.

Idag klev jag upp tidigt och åkte till Älvsjö på mässa. I hall A så var årets chokladmässa och det var enorma köer dit! Men jag skulle till hall B på starta eget företags mässan. Långsiktiga planer som kräver förberedelser. Gick på lite seminarier och lärde mig lite nya saker, så dagen gjorde sitt. Att dessutom gå omkring på mässan ger sina steg till stegräknaren!

Nu är klockan 21:30, det är dags att sova. Imorgon så väntar träningspass på Itrim kungsholmen klockan 11 med en vän från jobbet igen. God natt mina vänner och på återhörande om några timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar