Facebook

2013-10-02

Vecka 20 - Dag 138

Idag har jag som jag rätt otydligt beskrev igår provat att ändra mina matvanor bara för en dag för att se om jag kommer må bättre. Till frukost så åt jag som vanligt yoghurt med müsli. Till lunch så åt jag Itrims pasta måltidsersättning för första gången på evigheter, den var precis lika god som tidigare men det var väldigt lite mat. Mellanmål togs i form av en choklad bar och till middag gick jag och en kompis på restaurang och åt kött med grönsaker.

Om vi inleder kort med dagens resultat då. Det blev inte bättre. Straxt efter lunch började magen leva ett jävla liv igen, precis som vanligt med smärtor och krämpor. Det är ju bara att jobba på i vanligt tempo men smärtan är svår att bli av med. Resultatet av detta prov medför att jag fortsätter äta frukost och lunch precis som min hälsorådgivare sagt att jag ska göra.

Middagen var helt otrolig. Vi gick till Harry B James som normalt är en rätt sunkig rockbar i Stockholm. Men jag minns att jag har ätit där för något år sedan och var riktigt nöjd. Jag beställde in en köttbit med grillade grönsaker. Fick frågan om jag ville ha pommes till och svarade så klart nej-tack. Självmant ordnade då servitrisen så att jag fick in en stor portion sallad på sidan av, vilket jag uppskattade enormt när maten serverades! Rekommenderar det stället, ligger vid korsningen regeringsgatan hamngatan, på regeringsgatan i Stockholm. Hitta dit!

Idag har jag kommit upp i 6500 steg, nu tänker jag gå och lägga mig för jag är riktigt trött och behöver hämta energi och komma på bättre tankar. Mycket varierande saker att fundera på i mitt liv just nu vilket gör att jag är rätt tankespridd, sömn brukar vara en bra bromsmedicin!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar