Facebook

2013-10-01

Vecka 20 - Dag 137

En lång dag med blandade känslor! Den 1 oktober 2013 går i alla fall till min historiebok som dagen då jag för första gången i vuxen ålder väger under 100 kg. Klockan ringde vid 05:00. Gick upp och ställde mig på vågen och då stod det 100,5kg. Sen tänkte jag somna om lite så gick till min underbara och sköna säng igen. Klockan 06:00 gick jag upp på nytt och provade att väga mig. Ställde mig på vågen och den visade 99,9 kg. Snabbt tillbaka till sängen och hämta mobilkameran!

Väl med mobilen i handen och på vågen så vägde jag såklart 100,0 kg! Vafan! Så efter en tids surfande på vågen så lyckades jag få den att visa 99,9 kg igen och snabbt ta en bild!





Så, himla, skönt! Däremot så blev det inga tårar som jag tidigare skulle kunna tro! Jag är mycket medveten om att den där jävla vågen kommer stå på 100,5 imorgon igen så därför tar jag inte ut någon seger i förskott!

Så, beslutet är som följer. Jag packar undan vågen i några veckor så slipper jag veta att jag väger över 100 i några dagar till!

Efter jobbet idag så skulle jag ha tränat. Men magen strulade precis som alla andra dagar den senaste tiden. Så otroligt trött på det och orkar inte gnälla längre. Jag funderar på att göra om mina måltidsrutiner. Om jag äter frukost och middag som måltidsersättningar så kanske min mage inte störs lika mycket på dagarna utan när jag sover istället. Nackdelen är då att jag inte förbränner lika mycket på kvällarna som jag gör vid lunch. Men jag måste ju kunna leva och träna! Imorgon ska jag äta middag med en nära vän så då blir det en prov-dag om inte annat.

Nu när jag är hemma och det är kväll igen så är magen bättre. Så jag har bokat ett träningspass med Anton ikväll vid 22 tiden. Jobbigt som fan att vara hemma så sent, lär vara hemma runt 23:45. Däremot riktigt skönt att kunna träna, jag har  inte kört ett pass på snart en hel vecka! Det blir faktiskt ett beroende.

Det var allt för idag mina vänner! Avslutande ord:

100 kg, för sista gången! Underbart! 

3 kommentarer: