Facebook

2013-09-30

Vecka 20 - Dag 136

Syftet med bloggen var från början att dokumentera den inledande 12 veckors resan och inspirera andra att komma igång med samma resa. Jag har märkt i min omgivning att fler och fler personer överlag har blivit mer medvetna om kost och hälsa på senare år. Många vill ta tag i sin kondition och sitt välmående oavsett ursprunglig storlek.

Nu har det gått 136 dagar sedan starten och jag vill även fortsättningsvis hålla uppe motivationen hos andra och dela med mig av nya erfarenheter. När jag kommit så här långt så är det dock rätt sällan jag tar åt mig nya erfarenheter varje dag. Jag vill fortsätta att dela med mig varje dag för att bibehålla ett intresse!

Idag var det öppen gruppträff med obligatorisk invägning. Idag stod vågen på 101,6 kg vilket är en minskning på 1 kg på två veckor. Lite synd att det går så långsamt men samtidigt så har jag ju faktiskt inte kört min vardagsmotion som jag ska. Ser fram emot att gå ner till högst 90 kilo dock, men det är en himla lång resa kvar. Otålig som vanligt!

Efter gruppträffen idag så gick jag på en föreläsning om Activio (systemet som mäter pulsen när jag tränar). Jag fick ut lite av föreläsningen och fick veta att man även kan använda den till intervallträning. Efter passet skulle jag ha varit med på kvällens löparträning men den blev inställd och då var planen att ge sig in i cirkeln istället. Men idag hade jag bara en sån enorm smärta i hela magen så det var lönlöst att ens försöka! Blir så förbannad på den här skiten som inte vill ge sig, jag vill kunna träna obehindrat. Varför dyker det här upp nu för? 4 veckor kvar till läkarundersökningen!

Nu går jag och lägger mig istället. Ska bli skönt att sova 12 timmar inatt och fortfarande vara på jobbet innan 08.


Viktminskningsdiagram. Tryck på bilden för att få den större.

2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska resultat du har, härligt jobbat!
    Och tack för att du väljer att blogga och hjälpa till att peppa och inspirera oss andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt stöd! Blir alltid glad av att få denna typ av respons! :)

      Radera