Facebook

2013-08-17

Vecka 14 - Dag 92

Även idag fick jag äran att jobba lite, jobb gör en starkare! Efter jobbet tog jag en kort promenad till Fridhemsplan där jag letade efter ett sånt där sportband som man kan ha mobilen i när man ska springa. Därefter ner till tunnelbanan och ge sig ut till Vällingby.

Väl ute i Vällingby centrum så mötte jag Anton. Jag hade ytterligare två saker att samla för att få min nya livsstil fungerande. Vi gick in på stadium för att leta upp ett par nya byxor (av typen prassel). Dom förra jag köpte till lågpris i Ullared gick som sagt sönder efter två pass. Hur som helst så hittade jag ett par i storleken XXL, som tyvärr inte passade. Dom var otroligt nog för stora! Storleken XL fanns inte så jag provade L som passade perfekt!

Glad över min nya storlek så gick vi vidare till Claes Ohlssons för att hitta ett fotbad. Nu när jag går så långa sträckor så får jag lätt ont i fötterna. Nu hittade jag i alla fall ett som ska fungerar tror jag. Man kan till och med ställa in värme i vattnet under tiden som fötterna njuter av underbar massage!

Sen var det äntligen dags att äta lunch (klockan 17, fail!). Vi gjorde schnitzel med gröna saker och röda gubbar vilket var gott. Nu sitter jag i matkoma hos Anton och bloggar framför Simpsons som går på tv. Mina steg har jag fått ihop och längtar lite till ett fotbad när jag kommer hem!

Imorgon väntar 5km löpning som förberedelse inför torsdagens tävling. Jag har till och med laddat ner runkeeper appen..

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar