Facebook

2013-08-12

Vecka 13 - Dag 87


Då var det måndag igen. Vaknade upp klockan 7 och var helt trött i fötterna efter gårdagen. Hela dagen idag har jag varit stel och trött i benen vilket i sin tur resulterade i att jag valde att inte träna idag utan skjuter passet framåt. Troligtvis blir det tisdag, onsdag och lördag som träningen sker på.

Jag visste att hela dagen skulle vara rätt fullspäckad. På dagen jobb och på kvällen styrelsemöte i tre timmar. Så, antingen hittar jag luckor på dagen eller så får jag promenera hela kvällen. Min lunchrast tog jag till att äta min matlåda (som jag så stolt och duktigt kommit ihåg att ta med till jobbet). Lövbiff med grönsaker i sedvanlig ordning. Vill att lövbiffen tar slut snart så att jag kan få steka Taco-köttfärs!

Efter lunchen passade jag så på att fånga några steg. Tog en promenad längst hornsbergs strand mitt emot Karlbegs slott (se bild). Innan promenaden hade jag 1000 steg och efter hade jag 5000 så blev nästan själv imponerad. Efter jobbet tog jag 3000 steg till innan jag kom hem. Väl hemma så var jag hungrig, jag skulle ha ätit innan jag åkte från jobbet vid 16:15. Det resulterade i att jag fick i mig mellanmål först vid 17:15 vilket är 5 timmar och 15 minuter efter lunchen. Det i sin tur går emot det nya målet "rätt mat vid rätt tid" som innebär att jag måste äta med intervaller på 3-5 timmar.

Så där fick jag underkänt. Men innan jag satte min nolla i övningsboken så tänkte jag, man måste ju kunna skriva något på raden förbättringar till veckoutvärderingen också. Man måste kunna tillåta sig att misslyckas då och då, så länge misslyckandes inte är allt för allvarligt!

Innan styrelsemötet tog jag de sista 3000 stegen och nu sitter jag här och bloggar. Trött och sliten. Borde både städa och laga matlåda innan jag går och lägger mig. Jag kommer nog riva lite grönsaker (med mitt nya rivjärn) (MORÖTTER!!!) innan jag går hemifrån imorgon och sen steka lövbiffen på jobbet.

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar