Facebook

2013-08-14

Vecka 13 - Dag 89

 NYTT STEGREKORD!

20 260 steg på en dag! 

Låt mig berätta mer om denna aktiva dag... Dagen började med att jag faktiskt kom upp ur sängen i tid, bra jobbat! Sedan iväg till jobbet och, ja jobba... 

Till lunch serverades det för sista dagen lövbiff med hackade morötter, tomater och gurka. Även idag så stekte jag lövbiffen på jobbet vilket är såååå mycket godare!! Tomaten råkade jag lämna kvar på tallriken.. whooops...

Vid 15:00 hade jag bokat pass på Itrim med personlig tränare. 14:45 kom jag iväg från jobbet efter en mycket hektisk timme. Ombytt och klar 15:03 vilket var himla tråkigt, jag hatar att vara sen! På passet lärde jag mig många nya övningar och såg till att träna rätt på maskinerna i övrigt. Jag kände att det verkligen gav något eftersom att armarna kändes när jag var klar för dagen.

Min kära far var på väg till Stockholm idag. Han ville gå på Solvalla och se ett speciellt travlopp som skulle gå där idag. Så efter mitt pass på Itrim Kungsholmen så började jag promenera mot Alvik där min tanke var att möte upp honom. Väl i Alvik så visade det sig att han satt fast i trafiken så jag fortsatte gå. Jag hann hela vägen till Solvalla innan han dök upp, vilket är en strecka på 8km. 

Nu när dagen är över så har jag rätt bekväm smärta i ben och fötter. Någon dag ska jag gå från Kista till Centralen har jag sagt, det ligger nog rätt nära inpå i tiden. Nu gäller det att försöka ta så lugnt som jag tillåts de kommande två dagarna för på lördag eller söndag så är tanken att jag ska övningsspringa inför Bellmanstafetten på 5 km nästa vecka. Kollegan Johan sprang 5km idag på ca 28 minuter vilket är tokigt snabbt, det ska bli riktigt intressant att se vad jag får. Jag vet att jag har gjort 3,8 på 30 minuter.

Nu när jag ser tillbaka på dagen så är jag riktigt glad att jag har lyckats hålla regelbundenhet på kosten och att jag har lyckats hålla mig så aktiv hela dagen och samtidigt ha humöret på topp! Det ger verkligen resultat att gå ner i vikt, man orkar mer på något sätt. 

Dessutom har jag inte alls lika ont i magen nu när jag kommit till dag 5 på upptrappningen. Visst känner jag när jag stoppar mat i magen men det kändes på något sätt mer acceptabelt idag. 

Imorgon väntar en dag med jobb där jag ska lära upp en annan person hur vi gör. Tiderna är satta till 08:00 - 16:30 så det blir ingen flextid imorgon inte! Imorgon flyttar jag dessutom lunchen till middagen eftersom att jag, min bror Gustaf, och vår far ska träffas (vi tre träffas extremt sällan tillsammans) och äta en bit mat. Då saknas bara Patrik som är nere i Falkenberg. 

Så, sammanfattning av dagen: 

  • Nytt rekord och det står till och med en tvåa framför fyra siffor! 
  • Promenerat väldigt långt. 
  • Lärt mig nya ansträngande övningar med personlig tränare. 
  • Känt av armar efter träning. 
  • Ätit rätt utan att få ont i magen.
  • Träffat min älskade pappa
 Jag tror det var allt, tack för att du tog dig tid att läsa all denna text :)
Nu väntar en mycket god natts sömn, godnatt mina vänner!



1 kommentar:

  1. Allt va faktiskt intressant bra skrivit :) 20260 GRYMT ! lika bra och promenera om man inte har nå bättre för sig precis som du gör ! Motiverande ! :D <3 / issa

    SvaraRadera