Facebook

2013-07-28

Vecka 11 - Dag 72

Och så var man i Halland igen. Det där med semester är bra skönt! Var precis ute på promenad i solen tillsammans med min bror, tog 5000 steg tillsammans. Ikväll ska jag följa med honom på hans jobb som lastbilschaufför så det blir till att ta resterande 3000 steg runt lastbilen!

Igår var jag och en kompis på Gyllende Tider konsert. Vi kom dit vid 19:00 och platsen framför scen var så gott som tom. Då såg vi chansen att få bra platser! Vi visste dock att vi skulle behöva stå upp i fyra timmar, svettas som grisar och få i oss lite vätska.

Förbandet började spela, det var en Linnea Henriksson som spelade en blandning av techno och baladsång. Skeptisk till en början men tyckte om musiken och kommer nog att lyssna lite mer på det där. När den spelningen var klar så var det break i 30 minuter. Plötsligt så kände jag att jag fick ett kraftigt blodsockerfall och han säga till min kompis att jag mådde dåligt, sen blev jag yr och greppade tag om honom. Det jag minns därefter är att jag sitter på knä på golvet, så det blev till att ta sig raka vägen bort från publikhavet för att uppsöka lite sjukvård.



Väl framme vid sjukvårdarna så sattes vid på avbytarbänken. Min kompis som är djurgården fantast mådde riktigt bra av att få den äran eftersom att det är deras hemmaplan! Där fick jag vatten och sedan erbjöd dom mig dextrosol (fruktsocker). Mitt svar: Nej för i helvete, inget socker till mig jag går på diet! Haha! Så jag tog fram min Itrim bar som jag hade i fickan och tuggade på den istället. 

Sen tog vi oss därifrån, fortfarande smått tagen med en sprängande huvudvärk som dykt upp från ingenstans. Så fick vi platser längst bak i publikhavet istället. När konserten väl drog igång så kände jag mig bättre och jag fick ut både dans och sång av det hela och kände mig riktigt nöjd ändå! Sen tog jag en taxi hem till Kista för att hoppa in i en bil och köra två timmar till Linköping innan Stina (brorsans flickvän) fick köra resterande biten ner till Falkenberg.

Vad har vi lärt oss av detta då? Utmana inte kroppens fysiska förmåga när man bara ätit 600 kcal på en dag, då slutar det inte så bra! Nu blir det lite lastbil! Hej så länge! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar