Facebook

2013-08-02

Vecka 11 - Dag 77

Ibland måste man vrida och vända på vardagen för att få den att gå ihop. Idag åkte jag bil från Halland till Stockholm och missade gårdagens öppna gruppträff. Det visade sig att mitt Itrimcenter är stängt i helgen så jag måste hitta ett annat som passar mig bra. Jag är rätt skeptisk till att prova nya ställen men jag måste ju hitta ett backupställe som kompletterar Kungsholmens öppettider. Istället skulle jag gå på måndagens öppna gruppträff men mitt jobb vill att jag jobbar natt måndag och tisdag så för att få det hela att gå ihop så gäller det att pyssla.

På väg hem..
Den öppna gruppträffen är måndag klockan 19:00 och mitt arbetspass skulle börjat 19:20. Nu fick jag det framflyttat till 20:00 istället vilket innebär att jag i alla fall hinner vara med i 40 minuter innan jag måste gå till jobbet.

Måndag och tisdags präglas alltså av nattjobb. En annan utmaning! Eftersom att skiften på nattpassen är 12 timmar långa så blir det mycket svårt att hinna med allt som skall göras. Stegen, bloggen etc. Men det är bara att ta sig upp och gå en timmes promenad det första man gör så får träningen ske på de övriga dagarna i veckan.

Jag lever nog lite väl mycket i framtiden, men det gäller att förbereda sig och planera. Det är faktiskt riktigt skönt att vara hemma igen efter en lång semester. Två dagar får jag innan det är full rulle igen. Jag tänkte gå till dressman och köpa ett par nya byxor eller två så att jag har till jobbet. Får inte köpa för många par heller för de återstående 25 kilorna sitter i princip på benen och runt magen. Hemmavågen stod på 110 när jag kom hem, hade väl räknat med mer men får ta en dag i taget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar