Facebook

2013-07-30

Vecka 11 - Dag 74

Ännu en dag på semestern har gått. Idag vaknade jag upp hos mamma och syskon (och lilla Eddie också då såklart). Snabbt upp och iväg mot Halmstad där vi skulle hjälpa syrran flytta in i sin nya lägenhet. Häftigt att gå andra ring på gymnasiet och flytta in själv i lägenhet.

Igår kväll så fick jag äran att köra traktor för första gången. Hela familjen påverkade av diverse drycker så det var jag som fick "övningsköra". Efter 10 meter så dog traktorn och det visade sig att vi fick dieseltorsk, mitt på den lilla grusvägen som leder in till huset. Så det var bara att hoppa in i bilen och bogsera tillbaka traktorn igen, vänta till den dagen jag ser ut som Magnus Samuelsson och kan dra tillbaka traktorn med tänderna istället ;o)

Efter att vi varit i Halmstad så åkte vi hem och lämnade ena systern och mamsen därefter så åkte jag och Cecilia till Ullared för att handla lite. Eftersom att mitt klädförråd börjar ta slut på grund av att min kropp blir mindre och mindre så var det dags att fylla på lite. Jag har sagt att jag ska avsätta 2000 kronor i månaden till kläder tills dess att jag når min målvikt och då är det väl bara att shoppa på!

Väl inne på varuhuset så blev det till att prova sig fram. Jag har inte riktigt stenkoll på vilka storlekar jag använder så det blev provrummet nästa. Det blev ett par nya träningsbyxor (av typen prassel) i storlek XXL och 4 T-Shirts och 4 Piké tröjor i storlek M. Visst sitter tröjorna lite tajt men det är inte så farligt. När magen blir mindre så kommer dom att passa.

Flera gånger under dagen idag har jag känt av yrsel. Mestadels när jag ställer mig upp från stolar men även när jag stått upp en längre tid. Det tillsammans med att jag svimmade i Fredags gör att jag börjar bli fundersam på om jag behöver kontakta Frida innan hälsouppföljningen för att se vilka rekommendationer jag får gällande kost och om jag i värsta fall behöver uppsöka läkare.

Nu dags att fortsätta att njuta av semestern och djurlivet här på gården!

Eddie was here

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar