Facebook

2013-07-31

Vecka 11 - Dag 75

Ännu en dag i paradiset. Vaknade upp något tidigare idag (vid 10 tiden) vilket var himla skönt! Det är himla skönt att kunna ta sig upp och gå ut och sätta sig på en uteplats och njuta av naturen till skillnad från hemma.

Men lugnet byttes rätt snart mot en resa till Halmstad. Som jag berättade om i gårdagens blogg så håller min syster på att flytta och vid dagens resa så passade vi på att montera upp lite lampor och skruva upp lite barstolar. Hantverkaren i mig kom fram! Skönt att använda skruvdragare istället för att sitta där och kämpa med någon mejsel! :o)

När det var klart så tog vi oss tillbaka mot urskogarna. Hela resan hem satt jag och funderade på om jag är frisk nog att springa idag. Jag har haft känningar av en förkylning jag brottats med i några dagar och en sån vill man ju inte springa med! Väl hemma så orkade jag inte vela längre, eftersom att jag åker hem på fredag istället för på torsdag så missar jag morgondagens träningspass på Itrim och därmed var det bara ge sig ut i skogen och svettas.

Som vanligt så var det bara så himla skönt att faktiskt ha löpningen gjord. Jag kör fortfarande intervall eftersom att jag inte orkar köra konstant joggning. Men jag orkar längre och längre intervaller vilket är ett gott tecken.

Missar som sagt morgondagens träning och gruppträff. Såg att det var en gruppträff på måndag också så tar det billiga alternativet och samåker upp med min halvsyster upp till Stockholm. Hon och Dennis (hennes kille) har en charmig fyraåring vid namn Theo. Han sitter just nu och förklarar för mig om köttätande dinosaurier, om brandbilar och om spindelmannen. Haha, också himla roligt att få se livet från en fyraårings perspektiv!

Ikväll väntar förhoppningsvis lite sällskapsspel om man har tur och om alla orkar efter dagens mat-koma. Jag fick precis i mig en Muesli och Cranberry bar. Theo tycker att jag äter hela tiden så jag ställde motfrågan om han sett mig äta frukost, lunch eller middag sen så blev han rätt tyst. Så sa jag att dom här barsen är till för dom som vill bli mindre och inte för sånna som honom som ska bli större! :)






1 kommentar: