Facebook

2013-06-28

Vecka 6 - Dag 42

Vecka 6 Dag 42 betyder att första halvlek är avklarad! Jag ser så fram emot nästa halva men inser också att jag mest troligen inte kommer att lyckas nå 100 kilo på 12 veckor. Men om man tänker på det från en annan vinkel så gör inte det så mycket för viktminskningen kommer att vara en prestation på dessa veckor oavsett vad.

I dagarna skrev jag på facebooken att jag gått ner 13 kilo och att jag hade 35 kvar. Förvånande nog så fick jag över 50 likes och en jävla massa kommentarer. Jag ser det som en enorm stöttning från mina vänner och bekanta att dom finns där och följer med på resan!

När jag vaknade upp idag hade jag riktigt ont i foten efter gårdagen. Skadan från när man var ung gör sig påmind efter ansträngning. Men det var bara att bita ihop och ge sig iväg till jobbet. När arbetsdagen var avslutad så stod stegräknaren på 3000 steg och då ringde passande nog Anton och ville ta en promenad. Vi tog oss ner till Rålis för att njuta av livet lite.

Nu hemma igen, skulle vilja städa av hela lägenheten och göra snyggt här hemma men helt ärligt får det nog ske imorgon istället. Jag behöver verkligen bara ta ur linserna, dra ner persiennerna och bädda ner mig i sängen och däcka!

Halva tiden av de första 12 veckorna är därmed avklarade! 6 veckor kvar tills det är dags för upptrappningsfas! 


1 kommentar:

  1. 100 klarar du med tanke på så bra du presterat hittills ! Stolt syster !
    Hade GÄRNA hjälpt dig städa, jobbar dock sjukt mkt :( <3 / Issa

    SvaraRadera