Facebook

2013-06-24

Vecka 6 - Dag 38

Öppen Sommarträff på Itrim
Idag efter jobbet var det så dags för årets första öppna sommarträff på Itrim. Vi var 6 personer som dök upp. Jag var inställd på att lokalen faktiskt skulle vara överfull idag med tanke på att inga grupper just nu har ordinarie träffar och allt sammanstrålas till en gemensam öppen och frivillig träff.

Idag var det min hälsocoach Frida som höll i träffen och hon är verkligen full av energi! Man inspireras på något konstigt sätt att bara fortsätta köra hårdare när hon antingen på gruppträffen eller i motivationssamtalen säger en massa matnyttigt. Häftigt att alltid kunna vara så motiverad på sitt jobb!

Innan vi startade så var det som vanligt invägning och dagens officiella vikt är 121,2 kg. Men den vikten bör man ta med en nypa salt då mitt TBW (total body water) värde var väldigt högt mot vad det normalt är. Jag ska försöka ta mig på nästa gruppträff på onsdag om jag inte hindras för mycket av mitt jobb eller mina åtaganden så får vi se om vågen visar ett mer korrekt värde då!

Jag hade en vilja att gå på promenad när jag kom hem för dagen men har fastnat framför datorn istället. Jag har 1500 steg kvar av dagen att promenera så straxt blir det en kvällspromenad i ljusa kista innan jag troligtvis går och lägger mig direkt.

Imorgon väntar jobb, besök hos optiker, träning på Itrim, arbete i styrelsen i föreningen och eventuellt en konsert på gröna lund om jag hinner och hittar sällskap!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!! Jag skulle aldrig ha ork att ta mig till så många möten. På torsdag ska jag spöa dig i badminton--det blir kul!!! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh, jag har svårt att se framför mig hur det nu skulle gå till om du ligger på backen o skrattar hela passet :P

      Radera