Facebook

2014-05-11

Vecka 53 - Dag 359

Well okey, here it goes! Mer inriktning mot vikt och måltider! 

Idag gick jag upp ur sängen. Eftersom att jag åt en påse lösgodis parallellt med mitt studerande igår så stod vågen på 89 kg när jag vaknade. Att tillägga var att det fanns lite godis kvar i påsen som blev en perfekt frukost. Hahaha, jag får det att låta så dramatiskt. Jag vill faktiskt ner till 75 kg men inser att jag har ett litet KONTROLLERAT uppehåll här nu mellan 85-89,9 kg. Viktigaste är att jag inte passerar över 90 utan då väntar en vecka strikta puckar. 

Eftersom att livet just nu präglas av så mycket stress så ligger som sagt inte så mycket fokus på mig själv. Olyckligt men nödvändigt. Idag har jag läst mina 250 kvarvarande sidor i boken, så nu kommer jag att ångestfritt kunna lösa de uppgifter som dyker upp kommande veckor. Dels rör det sig om en uppgift som släpps imorgon och dels om en hemtenta som publiceras om 3 veckor. 

Till lunch åt jag en schnitzel nere vid Kista galleria. Efteråt gick jag till ett Café och tog en kopp te. Jag inser att när jag blir student så kommer allt detta vara lyx så jag passar på medans jag kan! Min tekokare kommer att vara min bästa vän! 

När boken väl var läst så promenerade jag runt lite i gallerian (eftersom att det regnade utomhus). Efteråt gick jag hem och fortsatte städa lägenheten inför visningen i veckan. Jag åker på att köpa nya blommor i fönstret i veckan samt piffa till det med lite frukt i några fruktskålar. Tänk att frukt kan trigga upp priset, sånt gillar jag! :) MER FRUKT TILL FOLKET! 

Nästa vecka har jag bjudit med idrottsföreningen på jobbet till Itrim. På tisdag ska jag alltså försöka få en rad kollegor att köra några varv i cirkeln så får vi se om det uppskattas :) Imorgon väntar dock min absolut sista gruppträff på år ett!! HELT OTROLIGT (mycket capslock nu)!! Därefter blir gruppträffarna en gång i månaden istället för varannan vecka. Men nästa vecka ger alltså stora möjligheter till att träna lite extra! 

Nu ska jag nog tvätta lite så att jag blir av med tvätthögen inför visningen i veckan.. mindre smuts = högre pris! Nu kör vi! Haha.. kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar