Facebook

2014-05-17

Vecka 53 - Dag 364

Vaknade upp i Värnamo och min kära far tog sig tid att kliva upp med mig vid 05.30! Det har varit en lång dag idag fylld med livliga äventyr! Ganska snart efter att jag vaknat satt jag på vägarna igen. Väl framme vid länsgränsen mot Hallands län fick jag en skön känsla av att det här är något bra!

Jag ska villigt erkänna att jag är rädd. Min rädsla grundar sig i en dröm jag hade ganska tidigt in i mina funderingar men den blev ett symbolvärde för en motpol till detta beslut att flytta. Drömmen baserade sig lite diffust på att jag med panik undrade vad jag egentligen gjort i mitt liv när jag gått från en vardag med arbete till en vardag med studier (och allt därtill).

Visst var det läskigt men nu är beslutet fulländat och från 1 augusti bor jag i Halmstad. Endast min syster som jag känner i den staden, arbetslös och utan garantier för att komma in på något studieprogram! Men jag löser det här, det måste jag. Som så många gånger förr så får tiden utröna svaren på livets gåta!

Ikväll har vi träffats hela familjen och grillat i alla fall. Mycket uppskattat och roligt. Visst saknades det en syster och en bror men alla kan inte alltid! Vi firade det signerade kontraktet på bostaden och att jag nu kommer närmare i princip alla! Det som slog mig idag när jag för första gången fick se lägenheten och närområdet var att jag kommer trivas som fisken i vattnet. Lägenheten har både balkong och badkar. Området har en kilometer till centrum, högskolan, systern, potentiella jobb samt matbutiker! Det ger utrymme för mycket vardagsmotion och cykel för min del! Nu kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar