Facebook

2014-03-26

Vecka 45 - Dag 312

Grattis Itrim Kungsholmen 7 år
Idag har jag kommit upp i över 12000 steg på stegräknaren. Snart är det april! Helt otroligt vad fort det här året också går! Kan någon dra i handbromsen!

Började dagen med en utbildning på jobbet. Efter utbildningen gick jag och åt lite lunch innan det var dags att röra sig vidare till studier. Då såg jag på Itrim Kungsholmens facebooksida att de fyller 7 år och bjuder på te!! Eftersom att jag blivit en sån te missbrukare på senaste och dessutom hade tid över så tog jag mig dit!

Väl på plats så fick jag möjlighet att prata lite kort kring vad som gäller med måltider när jag inom kort når målvikt. Skönt att kunna planera lite! När jag satt där i fåtöljen så gick Charlotte förbi och frågade om jag skulle springa 17:30 idag. Då slog det mig, det är ju tisdag idag igen! Har helt tappat greppet om dagarna. Jag hade redan bokat ett pass med Anton till kvällen. Charlotte hade själv ett fyspass vid 20 tiden så jag föreslog att slå ihop två flugor i en smäll och anmälde mig och min vapendragare till träningsnarkoman till detta fyspass istället!

Sagt och gjort! Vi dök upp vid 20 tiden då det var helt ommöblerat i cirkeln. Av alla de säkert hundra pass i cirkeln jag kört fram till idag så var den här kvällen ett av de absolut tuffaste. Precis vad jag behövde! Det var till och med så illa att jag under andra varvet kände att jag nådde maxtak och var farligt nära att svimma, då kanske man är lite väl extrem! Dessutom fanns det gott om potential till förbättring från min sida vilket får mig att inse att jag inte alls är lika vältränad som jag kanske önskar! Styrka och muskler behöver tillföras till min kropp!

Riktigt glad att Anton följde med också. Han har varit med mig i min viktresa genom många år, även innan Itrim. Vi har varit goda vänner i många år och eftersom att vi båda har extremt upptagna kalendrar så har vi hittat ett sätt att umgås genom träning med åren. Skaffa en bra kompis som är med dig i din träningsvardag om du inte har någon, det är absolut något bra!

Imorgon är en viktig dag ur andra perspektiv. Studier på förmiddagen och jobb på eftermiddagen väntar. Ta hand om varandra så länge, dag 312 är därmed över.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar