Facebook

2014-03-25

Vecka 45 - Dag 311

Nästan platt!
Det har gått så lång tid nu och jag har skrivit så mycket att jag inte längre har koll på vad jag skrivit om. Att fortsätta reflektera över fördelarna med att exempelvis dricka mycket vatten för hållbar viktnedgång kan jag givetvis göra. I grund och botten handlar det dock om att hitta sin väg för att nå i mål.

Jag börjar uppleva att det här på senare tid har blivit en studieblogg snarare än en viktnedgångsblogg. Beklagar detta såklart! Det som kan poängteras är komplexiteten med att gå ner i vikt under pågående livförändringar. Alternativt att viktnedgången som sådan ger möjligheten till en större livsstilsförändring. Det senare alternativet tror jag mer på.

Visst är det en enormt tuff resa att gå ner i vikt. Men det finns ingen långsiktiga negativa konsekvenser med en normalvikt. Däremot finns det väldigt många negativa konsekvenser med övervikt! Jag ska inte fortsätta tjata om hur dagen har präglats av jobb och studier, det känner ni redan till. Istället vill jag specifikt tacka min bror, mina vänner och min familj (i övrigt) för er stöttning genom resan! Den behövs!

54 dagar kvar till ettårsmarkeringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar