Facebook

2013-10-18

Vecka 22 - Dag 154

Hård vecka, äntligen fredag. Klev precis upp från en timmes powernap och är förvånansvärt pigg. När jag tar powernaps så brukar jag normalt sätt vara enormt grinig men inte den här gången, är det viktminskningen som påverkat mig i positiv riktning tro?

Fredag denna vecka innebär utgång. Jag har lovat en vän att följa med ut och dricka lite öl, jag håller mig givetvis till bubbelvatten i normal ordning. Det är verkligen en livsförändring att göra den här resan och ramarna man pratar om är tuffa men rättvisa. Det här blir säkert den 5:e besöket ute på krogen i nykter tillstånd sedan jag började den här resan. Det jobbigaste är faktiskt inte onyktra personer utan snarare hungerkänslorna som brukar dyka upp framåt midnatt. Man får helt enkelt anpassa kvällen efter sin hunger.

Kursen jag gick denna vecka avslutades idag med ett prov. Jag sov i hela 12 timmar natten som var för att vara utvilad idag för att kunna koncentrera mig ordentligt. Provet bestod av 16 stycken kryssfrågor med 4 alternativ på varje fråga. Jag samlade ihop full pott vilket kändes enormt skönt, fokus och koncentration ger resultat!

Vågen på morgonen står på 99,2 och där står den still. Det gör inte mig något att den står kvar där men jag blir bara så orolig över att den inte får gå över 100 någon morgon! Nu jävlar gäller det att fortsätta hålla sig under den gränsen resten av livet, lite därför namnet på bloggen "För sista gången" kom till!

Nya utmaningar ikväll, vara social och nykter med onyktra personer.. yaay.. :P På återhörande!

1 kommentar:

  1. När jag tar powernap så vaknar jag med ont i magen helt slut i kroppen och mår illa! Det är defenitivt på grund av att jag äter gluten precis innan jag somnar! Så du mår nog bättre nu när du vaknar för att du slutat med laktos ! puss syster! Jag jobbade när du ringde och har jobbat 10 h pass så har inte kunnat höra av mig. hör av mig i morgon älskar dig <3

    SvaraRadera