Facebook

2013-10-15

Vecka 22 - Dag 151

Idag var jag som sagt helt inställd på att det var kurs som gällde. Straxt efter 07 på morgonen så dubbelkollade jag kallelsen en sista gång mest för att ha koll på vilken ingång jag skulle ta mig till. Det var då jag insåg att datumet på kallelsen inte stämde överens med datumet på datorn. Efter en ganska kort analys så insåg jag att jag hade lagt in fel datum i min kalender och att det är först imorgon onsdag som det är dags att påbörja en tre dagar lång kurs.

Så dagen flöt på. Skönt att komma iväg i tid till jobbet och få en bra start på dagen som det ändå blev. Börjat lyssna på en för mig ny artist som går i lurarna större delen av min lediga tid, såväl även på väg till jobbet. Thomas Stenström är det som sjunger, lite typ 00-tals pop.

Efter jobbet så tog jag en bio. Gick och såg filmen The Butler och jag tror fan aldrig att jag gråtit så mycket framför en film någonsin! Sen att stolt försöka hålla vid sin "manlighet" och inte visa för någon annan att man blir känslomässigt berörd va såklart dagens tuffaste utmaning. Rekommenderar filmen om ni inte sett den och är filmälskare!

När jag kom hem så stämde jag av stegräknaren. 6700 steg på en dag är väl ingen prestation direkt men jag känner ändå inte för att ambitionen och målsättningen att nå upp i 10000 finns kvar på samma sätt som förr. Jag fortsätter ju att gå ner i vikt och jag äter vettigt, med noll tolerans och det är ju det som är viktigast! Det där med ramar under viktminskningen pratade vi lite om på gårdagens gruppträff och det är absolut viktigast att hålla på det de första 12 veckorna, men att också ge sig själv stöd att hitta något som fungerar i det långa loppet!

Nu får vi se vad morgondagen har att erbjuda! God natt bästa läsare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar