Facebook

2013-10-14

Vecka 22 - Dag 150

Jag och Frida
Foto: Itrim Kungsholmen.
Här ska firas, den 150:e dagen på min viktminskning är här med genomförd! Det firades såklart med ballonger på Itrim Kungsholmen! Idag var den öppen gruppträff och på vågen stod den 100,3 som officiell vikt! Med andra ord så är jag alltså inte under 100 även om hemmavågen stått på under 100 den senaste veckan! Men nästa invägning så står det tvåsiffrigt där också ska ni se!

Gruppträffen idag handlade om motivation. Den började med att jag kom för sent med 10 minuter i vanlig ordning. Jag blir så förbannad när jag kommer sent men jobbet tog upp för mycket tid och jag blev sen på grund av det. Hektisk vecka framför mig eftersom att jag ska gå på utbildning tisdag, onsdag och torsdag och måste hinna med allt på måndagen och på fredagen. Eftersom att gruppträffen dessutom börjar 16:00 så var det lite tajt om tid.

På gruppträffen nämnde Karin (hälsorådgivare) att det finns en ryggsäck där man kan prova på att bära sin egen vikt. Vi hittade dock inte riktigt den där ryggsäcken så vi tog lite måltidsersättningar och jämförde med istället. Varje kartong innehåll shakes på en totalt vikt av 4.5 kg. Idag hade jag gått ner 32,5 kg så det motsvarade ca 7 kartonger.

Så vi lastade på och sen så insåg jag att min mobil låg i fickan så det var bara att lasta av igen eftersom att jag ville ha en bloggbild. Sen lyfta upp allt i min famn igen och som ni ser på bilden till vänster så blev det en hel del backar. 4,5 kg till och det hade inte fungerat ;o)

Efter det så småsnackade vi lite. Eftersom att kameran redan var framme så passade vi på att fotografera mig och Frida (se bilden ovan) och lägga ut på facebooken. Frida har gjort ett kalasjobb med att sporra mig hela vägen, hård men rättvis när hon ska och positiv när det behövs! Precis så som jag vill ha det!

Efter gruppträffen så blev det en halvtimme i cirkeln med pulsbandet i vanlig ordning! Det var så mycket människor där idag så man visste inte vad man hette riktigt! Men det gick bra och jag tog mig runt alla tre varven i normal ordning, skönt att ha veckans första pass avklarad på en måndag!

Efter det så åkte jag förbi blodcentralen vid Fridhemsplan och skulle se om jag kunde lämna lite blod. Jag har ju inte kunnat göra det tidigare eftersom att jag inte känt mig stabil nog fysiskt på grund av dieten. Men idag kändes det rätt men ändå så fick jag efter en kortare hälsoanalys inte lämna blod ändå. Detta på grund av mina tidigare problem med magen och att man nu vill invänta läkarbesöket den 24 oktober.

Det var allt för idag, nu börja mentalt förbereda mig inför morgondagens kurs! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar