Facebook

2013-10-10

Vecka 21 - Dag 146

Idag var det konferens hela långa dagen. Nervöst satt jag från lunch fram till 16 tiden då det var vår tur att föreläsa inför de ca 250 betalande konferensdeltagarna. Det här är något vi övat på sedan i februari och det kändes otroligt skönt att ha det hela gjort!


Men för att hålla oss lite till ämnet. Lunchen som serverades på konferensen var sallad med någon fisk/rotfruktsgryta så det fungerade utmärkt. Jag hade dessutom käkat frukost som vanligt på morgonen så jag klarade mig tills dess att lunchen faktiskt serverades. Efter föredraget som var vid 16 tiden så fick jag i mig en måltidsbar. På kvällen blev det dock en riktig funderare då en tre-rätters middag väntade, tänk att det blev jag lite paff inför och fick ta besluten allt eftersom att de dök upp.

Förrätten var en västerbotten paj.. deg.. ah.. den åt jag. Middag serverades någon form av kött med sallad och potatisgratäng. Jag skippade potatisgratängen såklart! Efterrätt var cheesecake som jag också lyckades ducka undan! Dessutom drack de flesta vin till maten, något jag lyckades hålla mig ifrån. Stick it to the water! ;o)

Jag ger mig själv absolut godkänt. De sociala omständigheterna gjorde att jag behövde äta middag på kvällen fastän jag inte brukar göra det. Så får det va, jag tror inte det påverkar helheten i resan. Att äta västerbottenpaj till förrätt är inget jag tycker är supergott utan det bara blev ett socialt tryck att stoppa i sig den där pajen.

Överlag mycket nöjd med dagen! Min stegräknare står på 5600 steg vilket är rätt okej för att ha varit en stillasittande dag. Imorgon väntar en förmiddag på konferensen och vi lär vara klara efter lunch. Då väntar först ett pass på Itrim Sollentuna och på kvällen blir det att träna armar på Fitness fridhemsplan. Två pass på en dag som straff för dagens middag ;o) Nu sova så många timmar jag bara hinner innan jag ska vara på plats imorgon!




Bilden i detta inlägg får inte spridas utanför denna blogg utan mitt medgivande pga yrkesrelaterade skäl. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar