Facebook

2013-08-25

Vecka 15 - Dag 100

GRATTIS TILL DAG 100 MINA VÄNNER! 

Idag är jag ganska trött. Har sovit 5 timmar efter en lång utekväll igår. För första gången så har jag haft en 100% utekväll sedan jag började med Itrim. Tidigare har det bara varit halvdant, igår kväll innehöll hela paket! Middag, PUB, bio, musik, krogen, dansgolv, tjejer i massor, speciella människor i massor och dans hela natten till 04:00! Jag vill säga att det var mitt sätt att fira dag 100, synd bara att jag inte tänkte på det innan jag vaknade idag!

Speciellt att kunna vara nykter en hel kväll och bara hålla sig till vatten dock. Inget ovanligt så här långt in i resan men fortfarande en speciell känsla.Väl på väg hem inatt så var jag så trött och var utan linser så såg ingenting. Det går väl att jämföras med den snurriga känslan av att vara full ändå, sen vet jag inte om det är något man vill sträva efter! ;)

På 100 dagar har följande hänt:

  • Bloggen har haft 13 000 sidvisningar.
  • Mest populära inlägg:
  • 26,2 kilo lättare
  • 8,1 lägre BMI värde
  • Fettprocenten i kroppen har minskat från 44% till 28,5%
  • Min syster (Issa) och min mamma har stalkat bloggen dagligen från dag 1, kärlek till er! 
Trots detta underbara resultat så känner jag att det är jobbigt just nu. Jag står still på 106 kilo på vågen och har gjort så rätt länge. Viktminskningstakten har avtagit rätt avsevärt och jag vill komma under 100kg nu! Framförallt så vill jag få ordning på min förstörda kropp som jag så brutalt misshandlat i så många år. Men en dag i taget.

Idag väntar förhoppningsvis en lugn dag. Jag gick rätt många steg efter midnatt inatt och dom får jag räkna till dagens ombytta motion vilket bidrar till att jag tror att det räcker med en promenad till gallerian för att köpa mat!

Keep on fighting!
Tack för första 100, nu är det 630 dagar kvar!

6 kommentarer:

  1. Har läst din blogg de senaste dagarna.
    Började själv i tisdags med Itrim och jag kan inte mer än gratulera dig till ett jättebra jobb, hoppas att jag kommer att kunna vara lika duktig.
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mimmi! Vad glad jag blir att du läser den. Jag hoppas du kan relatera till det jag skriver och mina tips längst resans gång. Så länge du verkligen vill gå ner i vikt så kommer det att gå! Bara höra av sig om du undrar eller funderar på något i bloggen :)

      Radera
  2. Grattis till dag 100, nu är det bara den grillade oxfilé' biten som vi ska bjuda på. Vi firade med dig med denna måltid och mycke sallad. Kram från din stalkande mamma <3

    SvaraRadera
  3. Congratz bror !!! jag missade att läsa bloggen för första gången igår :( kom hem så sent efter jobbet! Är dock en stolt stalker! bästa bloggen som finns o läsa är denna, det är darför jag läser den varje dag, är lite smått beroende :// !!! älskar dig ! <3

    SvaraRadera
  4. Var ser du antal unika besökare? Jag förstår mig inte på blogspot...

    SvaraRadera
    Svar
    1. På översikt har du antalet sidvyer, det är hur många gånger totalt folk och webbsidor har uppdaterat eller laddat din sida.

      Däremot på fliken "inlägg" så har du längst till höger en tid / datum för när du publicerade bloggen. Till vänster om dessa finns en fyrkant med en blixt i samt en pratbubbla.

      Blixen = Antal visningar
      Pratbubblan = Antal kommentarer

      Radera