Facebook

2013-08-27

Vecka 15 - Dag 102

Idag har varit en jobbig dag. Jag vaknade vid 08:17 tiden och hade första mötet vid 09:00. Visst, jag kom i tid och förberedd men jobbigt med en sån morgon ändå. I två dagar har jag slarvat med att laga mat, vilket gör att jag blir omotiverad. Igår var det en matlåda på ett lunch-hak och idag blev det en low-carb burgare på Max. Visst, allt är innanför reglernas gränser men jag känner ändå att det lite är att gå tillbaka till gamla vanor.


Jag är livrädd för mina gamla vanor. Dom var destruktiva och fick mig i den här situationen från början. Från ett annat perspektiv så hinner jag ju inte. Jag hinner just nu inget utöver jobb, styrelsearbete och träning. För när jag väl är ledig så är jag antingen så trött att jag inte vet vad jag heter eller så behöver jag träffa någon av vännerna för att behålla det lilla sociala jag faktiskt har kvar.

Kokböckerna ligger ju där på köksbordet. Jag behöver ta mig tid och hitta recept jag vill prova och som inte är jobbiga att tillaga. För mig är det inte tiden som gör det jobbigt utan alla dessa små ingridienser man aldrig hört talas om!! 1 matsked hurdigurdi, 2 teskedar prutt, och en liter brunlikör! Vilken ungkarl på jorden har allt sånt tjafs hemma? Och om man väl köper hem det för en måltid så hinner det bli gammalt! Jaaa, jag är bitter!! :D

På lördag ska jag börja äta frukost också! SHIT!! Det är bara sån jävla tur att jag ska träffa Frida (min hälsorådgivare) imorgon för det här är inte hållbart i längden! Jag vill gå tillbaka till LCD dieten, då fortsatte jag i alla fall gå ner i vikt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar