Facebook

2013-08-23

Vecka 14 - Dag 98

Stegen känns bara jobbiga. Jag tänker att jag ska skita i stegen nu i helgen tills dess att mina ben återhämtat sig. Jag känner att det finns en viss skaderisk i att belasta framförallt mina fötter ytterligare efter veckans träning. Det baserar jag på den smärta jag har i vristerna. Men, en annan sida va mig säger kör! Den sidan säger att det kanske bara är en dålig ursäkt till att slippa gå och gå och gå! Målen ska ju uppnås varje dag och enda sättet är att promenera! Det som stör mig ännu mer är att jag vissa dagar gör 16000 steg men andra dag så får jag kämpa för att komma över 5000.

Nu är klockan ca 19, jag är nyss hemkommen från jobbet. Jag träffade en kollega som körde hem mig från stadshagen till kista, på motorcykel! Så i skrivande stund har jag bara 3000 steg och har 7000 kvar, alltså 1 timmes promenad!


Häftig upplevelse att få åka motorcykel igen. Det är heller inte något jag gjort på många år, framförallt inte på motorväg! Jag tror förresten aldrig att jag åkt motorcykel på motorväg förr. Jag har rätt mycket respekt för hastigheten och att bara ha en hjälm som skyddar. Men det gick bra, jag kom ju hem och lever! Dessutom har denna sommar fyllts på med ännu ett minne! :)

Nu blir det pepp-talk med mig själv, sen måste jag fan ut.. jag vet inte ens vart jag ska gå för att det här ska bli roligt..

1 kommentar:

  1. O det blev det! I alfl en rolig film för oss andra :DD // syrran Issa

    SvaraRadera