Facebook

2013-08-21

Vecka 14 - Dag 96

Dag 100 närmar sig med stormsteg, spännande med tanke på att det då återstår 630 blogginlägg! Får såklart se om jag bloggar på daglig basis när jag väl når min målvikt och varit viktstabil ett tag. Men det är ju ett bra tag kvar tills dess!

Även idag har det varit full rulle. Efter jobbet gick jag till Itrim och fyllde på förrådet med mat. Jag har vilodag idag eftersom att jag tränade söndag, måndag och tisdag. Imorgon torsdag är det tävling som gäller så benen måste vara hyfsat stabila! Häftig känsla att JAG av alla människor ska springa tävling, det har ju inte hänt sedan jag var 10 år!!


Väl hemma vid 18:30 tiden så var jag så enormt sliten. 5000 steg hade jag gått och 5000 återstod. Det enda alternativet som fanns var att ta en powernap! 18:45 bad jag min syster ringa och väcka mig vid 19:15. Straxt därefter somnade jag rätt omgående!

Jag vaknar av att det ringer. Jag missar samtalet men fångar direkt det andra samtalet som ringer och är stolt över att jag svarade så snabbt. Min syster skriker på mig i telefonen! Vad har jag gjort som är så tokigt? Klockan har slagit 19:35 och jag har 21 stycken missade samtal :P Ops!

Någon halvtimme senare var jag vid liv igen. Då var det bara att ta sig ut på promenad och njuta av denna sommarkväll. Jag har hela dagen varit rätt seg i benen eftersom att jag sprang igår. Tog lite raster här och var och satte mig ner, vilket bara fördröjde promenaden. 1 timme senare var jag hemma igen på mina 10000 steg!

Jag blir något frustrerade över min vardag. Jag har massor att göra och har en känsla av att konstant ligga efter. Jag hade behövt sova vid 18:45 och vakna imorgon bitti istället. Men jag har ju mina mål att uppfylla, vilket hindrar mig! Dom är ju så viktiga dom där små dagliga målen, för om jag uppnår dom små målen så hjälper dom mig att nå de mellanstora målen. Når jag de mellanstora målen så kommer jag till sist i mål och klarar min resa. Det är alltså som ett domino där jag måste klara dom små sakerna varje dag! Nu vet jag inte om 8 km promenad om dagen är så smått men det är så det är.

Det värsta är ju att nu när jag väl har gått min promenad så vill jag inte sova. Nu vill jag kolla på en film, ett avsnitt av idol eller någon dum serie. Så kommer inte komma i säng fören efter midnatt i alla fall.. det är disciplin det!

Kärlek så länge! Imorgon tar jag med systemkameran till Bellmanstafetten och fotar! Woop! Låt mig springa på under 40 minuter!

4 kommentarer:

  1. Vi hejar på dig idag ifrån Itrims supportkontor! Heja, heja!

    SvaraRadera
  2. Lycka till idag idag!
    Anna-Lena (från din Itrim-grupp)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna-Lena!

      Tack för peppet! :o) Det gick bra och springa men nu ska det bli skönt med 3 dagar utan att ha någon ombytt motion alls! SKÖNT! :)

      Radera